Forum > Färdiga produktioner
Rattlesnake & Åsa - Christmas is coming
Rattlesnake:
LÅTNAMN: Christmas is coming
ARTIST/GRUPP: Rattlesnake & Åsa
GENRE: Kommersiellt!
LÅTLÄNGD: 3:56
KOMPOSITÖR: Musik: Rattlesnake, Text: Cykeln
PRODUCENT: Rattlesnake
EV. MEDVERKANDE: Åsa på sång
INSPELNINGSÅR: 2009
FORMAT: mp3
OMSLAG: http://www.kontrollrummet.com/forum/Themes/Musiconica/images/logo.jpg
Ja, tiden räckte inte till att få den här klar för halvfärdiga. Sista grejorna pålagda för någon timme sedan, och omarrangerad in i det sista... :blink: -_-
Hoppas mixen duger. Den låter lite klen så här i omastrad form. :)
Texten av Cykeln:
Christmas is coming
Snowflakes are falling
The city is white
Memories calling - Remember this night
Choirs are singing
Sweet harmony
Churchbells are ringing an old melody
Sleigh bells and Reindeers
Yule-tide is here
Together with no fears, the treasure is near
Sit by the fire
Come take my hand
Concrete and wire - this once promised land
Christmas is coming and longing for peace
From a shed in the desert a heart beats a please
Chirstmas is giving and living a dream
And we all need some heaven, a magical beam
Silently sighing
Misery cries
Children are crying while money still lies
Starlight and candels
The dark night awakes
Turn off the vandals, like troll when day brakes
Christmas is coming ....
Stämma A
Ring the bell, I remember
In this cold dark december
Although nothing but ember
Still I can feal
light of hope, magic beam
Stämma B
I hear the bell, I remember
an old fading dream
In a cold dark December
Although it may seem
Nothing but ember is
keeping me. Deep in me
hope, as a magical beam
equality:
Fastnar för refrängen. Gillar det där triumfatoriska och den börjar på den där höga tonen. Arret är fint men blir lite irriterad på de höga stråkarna till vänster. Förstår att den annars är gjord i en jul-schlager-anda och skulle absolut platsa i ett TV-framträdande med symfoniorkester och Åsa brevid Sissel Kirkjebö. Jag kan inte riktigt (ännu) anamma den julkänsla som nog krävs för att till fullo uppskatta denna och andra låtar i samma genre. Det ligger alltså hos mig mer än låtarna alltså. Ska återkomma när den rätta feelingen infinner sig.
Kenta K:
Såklart låter det lite stelt, men jag tycker ni fått till ljudbilden förbannat bra. :)
Texten är ju oklanderlig! Heheh...
Tycker Åsa ger en underbar känsla åt låten. Med några engelska uttal som inte sitter 100 % känns låten väldigt KR och väldigt äkta.
Ni har lyckats ge mig lite av den annars frånvarande julkänslan. Jag sparar denna i min JULMUSIK 2009 map ;)
Clemens:
Ja..blir lite kluven ..dels så finns det klassiska tongångar och dels finns det bas och trummor..som det känns nu så går arret åt båda hållen,för mig ger det ett splittrat intryck.. bir varken det ena eller andra..tror den skulle vinna på att arra fullt ut som "klassisk" och då gärna dra på lite mer, annars OK melodi.. men mer passion! :) /C
Yllet:
Låter inte versen väldigt mycket som Elton Johns låt "Caaaaaaaaaaaan you feeeel the loooooove tonight"?! eller åtminstone förs mina tankar till lejonkungen av någon anledning :)
Tycker sången börjar bra, men i refrängpartierna känns den inte riktigt lika säker i de starkare partierna. Duetten är helt klart låtens starkaste sida!
Uttalar mig inte om mixen, lyssnar genom laptoppen :)
/Jon
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida