Forum > Färdiga produktioner

Yllet - Nothing at all

<< < (4/4)

Emulator:

--- Citat från: Yllet skrivet 02.12.2009, 00:17:24 ---equality Tackar! Har slängt på lite mer reverb på sakerna nu, framförallt pillade jag lite med sången...

spacetrucker Tror jag har löst sångproblemet, har balanserat nivåerna ytterligare. Att vi "alltid är bra" låter nästan lite hmm tråkigt?!  :blink: :blink: :wub:

/Jon

--- Slut citat ---

Alltså, du är nära sanningen där :D normalt har du ju mer..drömsk musik, med lite mindre udd, allt låter helt suveränt, och inte så mycekt sticker ut -i all sin proffsighet!

Här tycker jag att ju trots (tack vare?) bristfälliga omständigheter får till det mycket bra! Skitskön attityd i sången, lite mer glidande fraseringar och stor variation i uttrycket.

Hade kunnat låta liiite mer smutsig där nere i low mid? en fjollgnutta vintagewarmer kanske?

Annars är det riktigt bra yllet.  mer sånt!

Yllet:
EMU: Ska absolut testa att skita ner lite i Low, dock tar mitt projekt för tillfället 1,9 gb hoppas cubase pallar med lite vintage warmer också, det är i alla fall värt ett försök :) Annars har dina ord redan värmt mig tillräckligt  :D

Wernborg:
Tjena. Det var ett tag sedan ja. Välkommen åter.  :)

Sitter och slöar i soffan så det blir laptoplyssning, men låten är kalas. Bra riff och en bra refräng som sätter sig.

Speciellt andra "nothing at all" i refrängen där du landar en halvton lägre än vad jag hade väntat mig, men ändå så naturligt. Snyggt.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion