Forum > Färdiga produktioner
morgonte, ydderF & Cykeln - Guds söner i leran
equality:
Lives in the balance är är en mycket viktig låt och jag fyller på med ytterligare
några rader som gjorde starkt intryck på mig under Reagan-eran:
To the wars that are fought in places
Where their business interest runs...
They sell us the President the same way
They sell us our clothes and our cars
They sell us every thing from youth to religion
The same time they sell us our wars
Bra att det görs/ni gör liknande låtar idag!
cykeln:
Bra jullåt med mening och en melodi som sätter sig direkt!
Freddys spel som vanligt lite utöver det vanliga
Tack för att jag fick vara med!
morgonte:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 01.12.2009, 14:46:06 ---Jo men visst,bra ide helt klart och en fin te
Passar verkligen hästjazz till detta? Sorry,men jag är tveksam - snyggt lirat dock om än lite slitsamt otight på basen Freddy. Litet skämt det sista.. :P
Givet kan man förvalta ide´r olika,jag hade nog dragit ide´n i en klassisk riktning.Med inslag av Freddys utmärkta dobro lir te.x..
Men men,smaken är som baken.Inget att såga på i denna rent lir/mix mässigt..Jo förresten,stämmorna kunde sitta tightare - annars tipp topp.
--- Slut citat ---
Tack ska du ha, "munspelsmicke":rolleyes:! Kul att höra vad du tycker, både ris och ros!
Jag är lite nyfiken - varför passar inte blågräset? Är du som flera andra inne på att kompet inte passar textens allvar, eller är det något annat du menar?
Och, vad är klassisk riktning? Det får mig att tänka på typ Mozart, men då funkar väl inte dobron så bra, eller?
Jag har medvetet valt att låta stämmorna slita lite, huvudsakligen för att kontrastera lite till ydderF:s eminenta, polerade (och tighta) strängaspel.
morgonte:
--- Citat från: cykeln skrivet 10.12.2009, 11:50:11 ---Bra jullåt med mening och en melodi som sätter sig direkt!
Freddys spel som vanligt lite utöver det vanliga
Tack för att jag fick vara med!
--- Slut citat ---
Tack så hemskt mycket för att du ville vara med! Din röst passar verkligen bra i den här låten! Och så sjunger du så bra! :)
asti:
Ja, detta måste varit den med nougat och ljus choklad, som jag gillar! :)
Jättefin julvisa med hemsk underton (menar textens innehåll - inte basspelet! :) )
Som jag sagt många gånger - jag är svag för den här typen av musik med banjo, mandolin och dobro! :wub:
Bra sång av båda! Första strofen "Se ljusen tänds" kunde varit Ola Magnell!
Stefan har en fantastisk frasering och ett uttryck i sin sång som jag verkligen gillar, någon form av mix av Anders F Rönnblom och Lasse Tennander!
Man skulle kunna anmärka på lite otajta avsnitt "....missunnsam", "....leran" där ni sjunger samtidigt, men jag tycker det är ungefär som The Bands
stämsång ofta var, en del av charmen! Hittar inget att anmärka på, tvärtom! Väldigt njutbart
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida