Kontrollrummet

äldre Flash

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Kon-Trollet

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 479
  • - ljudgud -
    • Visa profil
Jag jobbar på en idé om ett instrument på datorn där man för pilen över rutor eller cirklar som ger i från sig ljud när muspekaren passerar över dem.
kollade i ett html-forum hur man kunde åstadkomma detta, men fick det märkliga svaret "DET GÅR INTE att göra i html..." !!! , man måste använda sig av Flash.
Sur som fan la jag projektet på is, men här på jobbet har jag ju tid över till att förkovra mig i ditten å datten, och har gått igenom några Flash-kurser på nätet, för att senare när jag vet hur jag skall göra kanske ladda ner en trial-version av flash.
Nu när jag är mogen att köra igång, så visar det sig att idioterna på utvecklingsavdelningen hos Adobe troget följer sina gamla invanda mentalsjuka traditioner, nämligen att för varje ny utgåva se till att att anpassa programmet till enbart den senaste superdatorkonstellationen - inte skall man kunna använda programmet med en ett år gammal dator, nä nä nä....idioter.
den trial som ligger uppe just nu behöver en hel jävla gigabyte ram-minne för att fungera....helt sinnessjukt, speciellt med tanke på att deras främsta argument för att använda deras produkt är just SMÅÅÅÅ FIIILER.....FY FAAAAAAAAN....

so - nån som vet hur man får tag på en testversion av Flash som funkar på en stenåldersdator från FÖRRA ÅRET med 512 RAM och det gamla bortglämda operativsystemet XP ( om nån fortfarande kommer ihåg det..fanns i datamaskiner för ETT ANTAL MÅNADER SEDAN---GAAAAAAHHHHH)  :D :D :D :D :D


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg

Utloggad Kon-Trollet

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 479
  • - ljudgud -
    • Visa profil
suveränt W-borg, tack tack tack !

klåparna på html-forumet kunde ju ha tipsat mig om att det går att fixa med script, men näääää :lol:


Utloggad max92

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 193
    • Visa profil
Ja har en gammal version av flash (Flash 5 tror ja) som ja kanske kan göra en ful-cd-image av och langa över. den körde ja på en gammal windows ME när det var nytt och hypat :) finns intresse för det?


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Ja har en gammal version av flash (Flash 5 tror ja) som ja kanske kan göra en ful-cd-image av och langa över. den körde ja på en gammal windows ME när det var nytt och hypat :) finns intresse för det?

Det tror jag  ;) Jag PM:ade kontrollet igår men hittade inte själv nån äldre version hemma. Jag hittade något annat program men tror inte det gör jobbet lika bra.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Kon-Trollet

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 479
  • - ljudgud -
    • Visa profil
Ja har en gammal version av flash (Flash 5 tror ja) som ja kanske kan göra en ful-cd-image av och langa över. den körde ja på en gammal windows ME när det var nytt och hypat :) finns intresse för det?

om program avsedda för ME funkar i XP så är jag definitivt jätteintresserad ! Tusen tack !
bara inte polisen upptäcker oss.... :ph34r:


Utloggad max92

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 193
    • Visa profil
Ja har en gammal version av flash (Flash 5 tror ja) som ja kanske kan göra en ful-cd-image av och langa över. den körde ja på en gammal windows ME när det var nytt och hypat :) finns intresse för det?

om program avsedda för ME funkar i XP så är jag definitivt jätteintresserad ! Tusen tack !
bara inte polisen upptäcker oss.... :ph34r:

Okej jag har hittat skivan och lyckades t o m installera och få de å fungera p W7 :D
Jag behöver isf lite hjälp för ja kan inte riktigt sånt här. Ett program för att skapa en .iso eller dylikt? en plats att ladda upp filen?

att ens macromedia (som de hette då. nu e de ju adobe) skulle rasa mot piratkopiering av version 5 när version 11 snart släpps känns en aning långsökt men vem vet :)


Utloggad Kon-Trollet

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 479
  • - ljudgud -
    • Visa profil
"att ens macromedia (som de hette då. nu e de ju adobe) skulle rasa mot piratkopiering av version 5 när version 11 snart släpps känns en aning långsökt men vem vet "

jo - när man behöver bygga en plattform på en gigabyte för att skapa en fem kilobyte stor animerad fil, så vet man inte längre säkert hur de funderar... :D :D :D


Utloggad max92

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 193
    • Visa profil
"att ens macromedia (som de hette då. nu e de ju adobe) skulle rasa mot piratkopiering av version 5 när version 11 snart släpps känns en aning långsökt men vem vet "

jo - när man behöver bygga en plattform på en gigabyte för att skapa en fem kilobyte stor animerad fil, så vet man inte längre säkert hur de funderar... :D :D :D

hängde inte riktigt med men flash 5 tar iaf bara upp 50 meg :)
har du några metoder för att göra om till iso och ladda upp någon stans? helst inte som torrent...


Utloggad Kon-Trollet

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 479
  • - ljudgud -
    • Visa profil

Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Ere bara min webläsare som e seg eller är det ganska lite aktivitet på KR i dagarna...  :unsure:
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad max92

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 193
    • Visa profil
Ere bara min webläsare som e seg eller är det ganska lite aktivitet på KR i dagarna...  :unsure:

aktiviteten i denna tråd förflyttades iaf till mer diskret plats av förstålig orsak ;)