Forum > Färdiga produktioner

Tonikum - Ave Maria + Maria

<< < (3/5) > >>

cykeln:

--- Citat från: Åsa skrivet 30.11.2009, 00:18:56 ---
--- Citat från: cykeln skrivet 30.11.2009, 00:17:20 ---Jo, jag glömde säga ... varför gör ni inte ett körarr på Vindöga - tror den skulle fungera i kyrkan ... ja överallt egentligen!

--- Slut citat ---

JA, det vore ju nåt det! Fast... får jag betala stimpengar till mig själv då?  :blink:  :lol:
Det är absolut nåt att fundera på att få ett arr gjort på den.. om det är okej för textförfattaren och tonsättaren  :)

--- Slut citat ---
Det är med hjärtat ok för textmånglaren - och det är arrangören som betalar stim-pengar så det är lugnt

Åsa:
Tack igen och igen!! Det gör gott för tonikum-egot att läsa den här tråden :D

Busar till det och lägger upp en till låt, en Mariasång, kyrie eleisonlåt.. Jättefin är den och underbar att sjunga i en kyrka. Vi kanske har kunnat vara lite mer slipade på några ställen men det låter rätt fint ändå :)

Nu så är det nog med Tonikum för nu!

Schecter:
Va fint!  :D

Rattlesnake:
Det låter verkligen jättehäftigt, det är en ren njutning att lyssna på detta i lurar med den fina stereobredden och den mjuka rumsklangen. Om jag blundar hör jag verkligen hur ni står uppradade framför mig...

Ja, ni skulle kunna ju göra live-skivor hur smidigt som helst med zoomen. :)

Åsa:
Hej Rattle och Schecter, tack ska ni ha!!

Ja den är ju förunderlig den lille zoom-manicken.. hur kan en sån liten sak få till sån fin kvalitet?!
Kyrkan vi sjöng i igår är en mindre kyrka som härstammar från äldre medeltiden, trätak i valv och matta i hela gången så det är dämpad akustik där, dessutom nästan fullsatt så ännu mer dämpat då förstås. Rätt svårsjunget alltså men det var bra akustik för inspelning. Jag har bara lagt på lite reverb och ytterst lite delay.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion