Kontrollrummet

Astiz med CPG - Noone

gäst · 16 · 3471

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

asti

  • Gäst
Här kommer en liten "tryckare", som kanske skulle passat till skoldansen på 60-talet....?
Jag bor ju inte så långt från Torleifs hemtrakter, så det måste väl hända förr eller senare...... :rolleyes:
Numera är jag så schizofren så jag vet inte vem av oss som sjunger vad!  :)

Låttitel: Noone
Artist: Astiz med CPG
Låtlängd: 3:26
År: 2009
Musik och text: Asti & CPG
« Senast ändrad: 15.04.2011, 16:54:22 by asti »


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
AstiZ... :) jo men! låter ju bara bra, riktigt bra låt du fått till! skulle ju platsa(t ) på en Lennonskiva..hög klass! ( Astiz skulle ju kunna vara en begåvad iranier oxo, om du nu funderar på att dela upp dig lite mer... :D ) /C


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Det är rart. Jag tycker du lyckes väldigt bra med din röst. Det är både att du (ni) har bra röst och att du dubbar på något sätt. Berätta gärna hur du gör.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Detta är bra, jättebra
Vid 2 min, 9. sek kommer ett beatlesflirt som känns faktiskt onödigt. Låten håller som den är förutan.


asti

  • Gäst
AstiZ... :) jo men! låter ju bara bra, riktigt bra låt du fått till! skulle ju platsa(t ) på en Lennonskiva..hög klass! ( Astiz skulle ju kunna vara en begåvad iranier oxo, om du nu funderar på att dela upp dig lite mer... :D ) /C
Om jag vill bli spelad på rixradion kanske jag skulle ta med Asterix?  :unsure: :)
Jättekul att du tycker det är bra! Tackar, tackar!
/Asti


asti

  • Gäst
Det är rart. Jag tycker du lyckes väldigt bra med din röst. Det är både att du (ni) har bra röst och att du dubbar på något sätt. Berätta gärna hur du gör.
Min fru säger att vi är rara ihop - CPG och jag!  :)
Jag gör två likadana sångtagningar (dubbar) och här har jag inte panorerat ut dom.
Sjunger nära micken och har lite reverb och en gnutta snabbt delay. Eq: -2,3 db vid ca 125 Hz, +2,3 db vid 3000 Hz och 8500 Hz.
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti


asti

  • Gäst
Detta är bra, jättebra
Vid 2 min, 9. sek kommer ett beatlesflirt som känns faktiskt onödigt. Låten håller som den är förutan.
Väldigt roligt att du tycker det är bra! Var lite osäker om det var enbart dansbandskaraktär över låten.
"Sticket" är jag själv nöjd med, men jag kanske trillar in i Beatles-harmonierna utan att vara medveten om det längre...?  :unsure:
Tyckte att det behövdes någon form av variation (och utfyllnad så att låten blev åtminstone 3 minuter  :rolleyes: )!
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti


asti

  • Gäst
Bump! Vill gärna ha några mer synpunkter innan jag lägger denna till handlingarna!  :(


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Okejrå så här tänker jag.
En låt som mycket väl skulle ha kunnat utmana på tio i topp 1967 men som inte skulle ha blivit inröstad pga att den är för fjösig och icke rebellisk trots sina harmoniska kvaliteter. Det händer liksom inget.....
Sorry to downdrag men men what are friends for...
Eddi
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 393
    • Visa profil
    • SoundClick
Astiz? Var ju den där hemske löjtnanten i Argentina...  :ph34r:
Snyggt arr, sång och särskilt körerna gillade jag. Annars väldigt konventionella harmionier som inte
dröjer sig kvar tyvärr.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


asti

  • Gäst
Okejrå så här tänker jag.
En låt som mycket väl skulle ha kunnat utmana på tio i topp 1967 men som inte skulle ha blivit inröstad pga att den är för fjösig och icke rebellisk trots sina harmoniska kvaliteter. Det händer liksom inget.....
Sorry to downdrag men men what are friends for...
Eddi
Uppskattar en uppriktig kommentar! Den tillhör CPG-projektets nostalgitripp med 60-tals låtar. Tänkte jag skulle få ihop en 10 - 12 stycken så att det blev en skiva.
Därefter blir det nog Asti igen!
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti


asti

  • Gäst
Astiz? Var ju den där hemske löjtnanten i Argentina...  :ph34r:
Snyggt arr, sång och särskilt körerna gillade jag. Annars väldigt konventionella harmionier som inte
dröjer sig kvar tyvärr.
Den här löjtnanten är inget jag minns, faktiskt.....
Du har säkert rätt i att låten är ganska intetsägande.
Jag fokuserade på att få till sången, helst med lite "Lennon-stuk"!  B)
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 393
    • Visa profil
    • SoundClick
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


asti

  • Gäst

Den här löjtnanten är inget jag minns, faktiskt.....


http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=22584&a=477423&lid=puff_477419&lpos=bild

Jasså, det var i Hagelin-fallet han förekom! Ja, då får man väl kalla sig nå´t annat så ingen får dåliga vibbar!
Risken är väl att man startar en "Asti-våldsreaktion" annars!  :)
Om jag kan gräva fram en tredje personlighet kan jag kanske kalla oss för "Me, myself and I"...?
/Asti


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Har lyssnat många gånger och gillar fortfarande mycket. Ser fram mot skivan då den kommer. Eko avslöjade tidigare att han sparat alla era hittills så de finns dör också i mp3-format.

Jag tycker ni ska fortsätta som ett band parallellt med Astis låtar.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


asti

  • Gäst
Har lyssnat många gånger och gillar fortfarande mycket. Ser fram mot skivan då den kommer. Eko avslöjade tidigare att han sparat alla era hittills så de finns dör också i mp3-format.

Jag tycker ni ska fortsätta som ett band parallellt med Astis låtar.


Roligt att du lyssnar och gillar!
Jag tänker lägga upp den på min hemsida när jag fått ihop 10-12 låtar ( www.peterestberg.com )
Så till dess blir det nog både Asti och CPG!  :)
/Asti