Forum > Demolåtar
Per Rosqvist - Nude Angels Cantata
tsmalmbe:
Får mig att associera till vissa delar av Civilization II.
tsmalmbe:
...men den där Cembalon är ganska gruvlig. Låter som en Soundblaster FM-synt anno 1992.
Kenta K:
Ja skall vi se då Mr Dividend....
Lyssnar nu...
Fin början. VÄLDIGT statiska instrument! :wacko: Men intressant. (Om det var meningen)
Jag kommenterar vidare vid 2:50 ungefär. Där börjar jag verkligen gilla låtajävla. :D
Här hör man direkt din signatur i låten. :) Mycket fint. Enkelt, men ändå så bra. :)
Skall vi se, nu började någon gubbe mumla här med. Hoppas inte det är chineseeeeeeeee gubbajävla igen!
PUH! Nej, det var det inte... Det var du. Jaja, liiiite bättre, men jag vill inte ha det med i låten. Det är okey för en hemma version men...
Nu var pratet över... Det låter väldigt midi över din bas.
HEJ! WTF? Har du plockat in det stycket i denna låt? Vid 6:10 ungefär börjar du ju på din andra låt? Kommer inte ihåg vad den hette. :)
Vid 8:00 är det i otakt? Eller vrider du om på min hjärna? ? ?
Skall vi se. Inte tillräckligt bra ljud i bilden för min smak. Du blandar fantastiska ljud med "nybörjar" ljud. Det gillar jag inte. Jag vill baaaara ha fantastiska ljud. :) Smaken är som baken, delad i två, men det syntetiska soundet i början faller i "svarta hålet" mellan skinkorna.
Annars en välproducerad låt som vanligt. Det märktes väldigt tydligt att du klaskat ihop lite slask från dina gamla productioner och kommit fram till detta.
5 / 10 på min dividend skala.... :ph34r: :mellow:
Larsson:
--- Citat från: Dividend skrivet 03.05.2007, 03:33:25 ---
--- Citat från: Larsson skrivet 03.05.2007, 01:55:35 ---aha..jag trodde det var Akai´s Symphny of voices som stod för kör ljuden
jag har precis fått låna det & sitter & pular ihop pads med kontakt..
det låter snarlikt iallafall
och flöjten låter snarlik edirols..
men jag hade visst 2 fel av 2 möjliga :P
--- Slut citat ---
AKais symphony of voices kostar vad? :)
Jag blandar pluggar för att få så "verkligt"ljud som möjligt, men det räcker inte till för ett körverk...
Hmmm
Pers första kantat... eller nää...
--- Slut citat ---
jag vet faktiskt inte vad det kostar,men jag hade tänkt bespara dig mödan att googla fram det
och det verkar helt enkelt som att det är spectrasonics som tatt över symphony of voices nu för tiden
om det nu bygger på samma grund vet jag inte..men jag anatar att spectrasonics är att föredra!
http://www.spectrasonics.net/libraries/symphonyvoices.php
fast det borde åxo betyda att akais version bara borde kosta en spottstyver,om den är out dated dvs!
:)
Dividend:
--- Citat från: Kenta K skrivet 03.05.2007, 15:09:50 ---Ja skall vi se då Mr Dividend....
Lyssnar nu...
Fin början. VÄLDIGT statiska instrument! :wacko: Men intressant. (Om det var meningen)
--- Slut citat ---
JA ljudbilden här är tänkt att vara halvsyntetisk (hälften orkester, hälften synth). Passar kanske inte alla. Lyssna några gånger, jag har börjat gilla det som fan ;)
--- Citera ---
Jag kommenterar vidare vid 2:50 ungefär. Där börjar jag verkligen gilla låtajävla. :D
Här hör man direkt din signatur i låten. :) Mycket fint. Enkelt, men ändå så bra. :)
Skall vi se, nu började någon gubbe mumla här med. Hoppas inte det är chineseeeeeeeee gubbajävla igen!
PUH! Nej, det var det inte... Det var du.
--- Slut citat ---
Haha försöker låta som winston churchill ;)
--- Citera ---Jaja, liiiite bättre, men jag vill inte ha det med i låten. Det är okey för en hemma version men...
Nu var pratet över... Det låter väldigt midi över din bas.
HEJ! WTF? Har du plockat in det stycket i denna låt? Vid 6:10 ungefär börjar du ju på din andra låt? Kommer inte ihåg vad den hette. :)
--- Slut citat ---
Det stycket är slask = jag kom inte vidare med det, så det får tjänstgöra här, får dock byta tonart till den föregående för att inte övergången skall bli så öh trist. Låtenhar redan två olika tonarter som det är, fler är för mycket ;)
--- Citera ---Vid 8:00 är det i otakt? Eller vrider du om på min hjärna? ? ?
Skall vi se. Inte tillräckligt bra ljud i bilden för min smak. Du blandar fantastiska ljud med "nybörjar" ljud. Det gillar jag inte. Jag vill baaaara ha fantastiska ljud. :) Smaken är som baken, delad i två, men det syntetiska soundet i början faller i "svarta hålet" mellan skinkorna.
--- Slut citat ---
Tycker du att jag skall göra en helsyntetisk verision? Men min flöjt rör du inte!!!! :angry:
:D
Tack för feedback!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida