Ettan:
Kanske de bästa riffen ändå. Finns en reffe i "vanlig" takt, eller reffe, men parti som är väldigt starkt. Jag tycker nästan du kunde köra en mer lättillgänglig variant rent taktmässigt.
Skulle gärna se rätt processade trummor som komplement till de "akustiska" som ligger där nu, lite småelaka synthbasar, pads, arpegion och till det kanske korta bitar med symfoniska inslag.
Lite metalish manlig elak sång, eller mest attityd kanske, och en kvinlig röst ihop. nightwish utan opera, evanescence kanske.
Stor potential iallafall. Däremot känns det som takten blir för mycket. Det är som att ta en riktigt bra låt och göra den svårtillgänglig för 80% av befolkningen

Break och småbryggor/stick kan väl fortfarande på i 13/21 eller så

Tvåan skulle man kunna tänka sig samma sak med, den känns lite mindre unik dock, inte lika "wow".
Trean är vi tillbaka till mer tunga saker igen rent tematiskt. (Vad menar jag med det?

) Kanske att jag påverkas lite djupare av melodierna.
Min smak vore ju att vässa till allting elektroniskt. Kombinationen av maskiner och vanliga trummor och elgitarr tycker jag är så tilltalande.
Rå energi och spelskicklighet som på något sätt mästrar energin och precisionen i maskinerna eller så.
Du kan göra vad som helst med detta. Rått, rättfram metall, rock eller progressive med massvis av symfoniska inslag och taktväxlingar.
Vill du så kanske vi kan hitta på något med det. Jag kan leverera lite synthar o slammer

Du får behålla rättigheterna