Forum > Färdiga produktioner

Zorrow - Luxuria

<< < (11/12) > >>

Eddi:
Det var ett tag sedan jag lyssnade på denna men tror att jag uppfattar ett nytt keyboard och en ny andrastämma - har jag fel så har jag fel. I alla fall låter riktigt bra nu - finns inte mycket att klaga på alls - dubbelkickarna är sparsmakade och sitter på helt rätt ställen tror att andraguran fått lite mer voice också - skitsnyggt helt enkelt.
Vad är nästa i sviten Fåfänga?

zorrow:
Max B - Tack för feedback. Ja, den kanske är lite basfattig... Ackegura kanske det blir i nästa synd...
Uriah - Jag lägger mig precis på gränsen till dist, pillar och skruvar. Oftast är det trummorna som behövs dras ner lite. Gitarrerna är rätt hårt skurna i basen eftersom basen dubblar i stort sett hela tiden kompletterar de varandra. Sången är också skuren på samma sätt. Egentligen är det nog bara kaggen och basen som riktigt finns under 200 Hz. När jag mixar ner i waw peakar mixen på 6-7 db. Sen processar jag den i Har-bal där jag skär bort allt under ca 30-20 Hz. Jag tror att det är här det händer grejer för den limiterar också mixen utan att förstöra alltför mycket i dynamiken. Samma wawfil som inte är processad i Har-bal distar betänkligt om jag gör en mp3 av den.
Eko - Tack för lyssning. Ja, jag har lagt till lite stämmor och Uriah har lagt den härliga orgeln. Fåfänga klarades av i One of Seven så nu kanske det blir girighet... ;)

GOTT NYTT ÅR ALLESAMMANS!

bjurte:
Gott Nytt Själv...
Har-bal ?? Hårboll ?? :D
Vad är det?? Gratis prog eller ??
Tror att det är just trummorna som brukar bråka och låta skräp,när jag höjer för mycket.

perrra:
JAg gillar inte sån här musik.

MEN.. jah är mäkta imponerad hur i helvetes jävelberg man får så distade gitarrer att låta "clean" och bra!
Det är en mixfråga jag ställer mig varje gång, trots att jag nästan bara jobbar med svensk pop, ballader och dansband, så är faktum att gitarrer styr alla låtar, och jag har problem varje gång att få det bra med just gitarrer, jag börjar bli bättre nu dock men ändå!!

Grymt bra att få distade guror så tydliga och cleana!!

Mvh
Marcus

zorrow:
Tack för kommentarer. Här kommer tvåan i sviten med helt ny mix.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion