Forum > Demolåtar
Hogge - "Allt jag vill ha"
Cube:
Tjenare!
Bra text, like it! iaf de första 28 sek:) låten stannar efter 28 sek? Kanske datorn som strular! aja får lyssna igenom senare på en annan dator!
hogge:
--- Citat från: zorrow ---Det här verkade som det kom rätt ur hjärtat. Mixen, speciellt sången går att göra bättre men jag tror du har något här. Slipa på sången och detta blir bra!
--- Slut citat ---
Tack Zorrow. Det är väl så att i de flesta texter så finns fragment av sånt man upplevt själv. Eller någon i sin närmaste omgivning. Men oavsett varifrån den härstammar så ligger den mig väldigt nära.
--- Citat från: MaxB ---Sköna harmisar och skönt gitarrplink genom hela låten.
Här har du pressat ihop sångspår(en) mer än nödvändigt tycker jag.
Och kanske finns en deesser som får en läspande sångare, Jag skulle vilja att du hittar en väg att släppa ut ... en sångare ... närmare lyssnaren.
Då jag hörde introt tänkte jag att snart kommer Bonos sång, låten har ett så bra intro att det lika gärna kunde vara U2 som spelade. Men rösten som kom var instängt och nertryckt. Jag vet att du har en bra röst.
Släpp fram en av sångarna i dig med ett krispigare sångljud (hur man nu gör).
Bara där har du i så fall kommit långt enligt mig.
--- Slut citat ---
Oj oj oj... U2 verkligen.. Det var stort.. Nu blev jag lite kallsvettig här (men det kan ju vara feberfrossa också?).. Gud va kul.. Det var vackra ord det där MaxB..
:wub:
Sången är en katastrof. I know.. Men som jag skrev i inledningen - det viktigaste var att få ner det på HD.. Men så snart jag är feberfri så ska jag försöka få ihop den här och då kommer givetvis även sången att läggas om..
Tack igen!!
--- Citat från: Cube ---Tjenare!
Bra text, like it! iaf de första 28 sek:) låten stannar efter 28 sek? Kanske datorn som strular! aja får lyssna igenom senare på en annan dator!
--- Slut citat ---
Tack snälla.. Låten ska vara lite drygt en minut i alla fall.. Jag tror 1:25 eller nåt..
hogge:
Aaaarrgg...
Jag tycker att vissa delar svänger, men sen sviktar mitt självförtroende och jag fattar inte nånting överhuvudtaget.. Va faan gör man åt det här? jag gillar vers & refräng, men inte vägen dit..
[mp3=200,20,0,]http://www.neldehof.se/music/Allt_jag_vill_ha_091126-03.mp3[/mp3]
OBS: allt är bara slask-inspelat..
Eddi:
Förszta versionen låter bättre. Kör på den.
hogge:
--- Citat från: Eko skrivet 04.12.2009, 01:49:54 ---Förszta versionen låter bättre. Kör på den.
--- Slut citat ---
HAHA.. Förzta allstå... Fler än jag som dricker alkohol ikväll uppenbarligen :lol:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida