Forum > Färdiga produktioner

Cykeln - Julen står för dörren - Ett julpreludium (v2)

<< < (2/4) > >>

Clemens:
Tänker som EQ..skulle kunna vara hämtat från någon gammal rulle från 40-talet eller så :) nästan så man skulle vilja ha lite knaster... Bra! /C

martinm:
Kul att blanda pukor o orgel. Harmonierna känns lite som en blandning av kyrkomusik o visa.
 :D

Rattlesnake:
Ja,det var då en udda cykel-låt. Man vet aldrig vad du hittar på härnäst. :P

Den här bär sig utan text. Och den låter bra för det mesta. Orgeln funkar finfint, det låter kul i lurar när de två (tre?) organisterna duellerar på var sin sida. Men trumpeterna låter inte lika bra i början, jag tror att det är överlappande toner där som gör att det låter onaturligt. Vet inte hur du har gjort, om det är en trumpetsektion som styrs av 1 midispår? Testa i så fall att spela frasen flera gånger på flera spår och adressera den till enskilda trumpeter med legatoknappen intryckt.

Som komposition är den varierande och intressant, men har en liten svaghet i partiet med bumpande orgeln, det händer inte så mycket där. Men det lyfter å andra sidan huvudtemats återgång därefter.
Är det en GPO-kör man hör på slutet? Låter rätt bra först men lite konstigt mot slutet. Klockor och Pukor prima.

Eddi:
Jag tror bestämt att du byggt ut studion en aning :D Har inga synpunkter på trumpeter och pukor Rattle o grabbarna kan det där bättre, vill bara säga att det låter STORT och BRA.

cykeln:
equality
Tack för det!. Kul liknelse - min tanke var lite att få den effekten som är i KBJ när pappan väcks av julottan i TVn.
En ny Wedding alltså  :D

Gurano
Det skulle ju vara fabulöst at få den spelad i kyrkan då! Tack!

flabb
Tack!

MaxB
man kanske skulle ta bort det övriga och behålla klockorna!  :D

Clemens
Knaster skulle kunna ordnas - har inte tänkt att det låter 40-tal - "rock-partiet" är väl lite för modernt :D
Tack!

martinm
Inte tänkt på att pukor och orgel kanske inte passar ihop - ville få fram lite dramatik och övergångar.

Rattlesnake
Tack för en bra analys! Vänta det oväntade  :D
De olika melodierna som spelas av orgeln är tänkta att fläta in i varandra - duellerar var en kul liknelse.
Håller med om trumpeten. Har för mej att det är en trumpet - får kolla när jag kommer hem. Ska se om jag kan göra om enligt ditt recept.
själv gillar jag dock "rock-partiet" som jag hoppas är lite oväntat och ger avslutningen en extra skjuts.
Osäker på om det är GPO-kör eller om jag tog från Logic
Tack igen!

Eko
Byggt ut? - nejdå jag är alldeles för oteknisk och ohändig för att bygga ut någonting alls :D
STORT och BRA låter som musik i mina öron - Tack!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion