Forum > Färdiga produktioner

Cykeln - Julen står för dörren - Ett julpreludium (v2)

<< < (3/4) > >>

Dividend:
intressant med textlös låt. Inga ord men visor :)

Låter psalm, jul. Kan väl tänka mig ett större reverb med tanke på orgeln.

Fint!

morgonte:
Har lyssnat i minilurar bara - men här är osorterade reflektioner:

Låter bra på det hela taget, julassociationer och bröllopsmarsch är lätt att få.

Om du verkligen vill få den spelad i kyrkan ska du tänka på hur en organist skulle spela den - jag tror redan du tänkt åt det hållet, det verkar inte omöjligt att klara av. Jag saknar lite ackordtoner ibland, åtminstone när det bara finns melodi och bordunbas kunde vänsterhanden få ta lite ackord. Melodin håller absolut för att göra ett renodlat orgelstycke av den.

Riktigt snyggt när andrastämman kommer in!

Är tveksam till hur "rockpartiet" skulle låta på en riktig orgel - det kanske finns något annat sätt att få fram samma känsla.

Kören stör mig - den låter billigt keyboard och absolut inte kyrkokör...

Ömsom ris och ömsom ros - men mitt övergripande intryck är att det här skulle jag gärna lyssna på som orgelpreludium den 1:a advent eller så. Bra! :)

- Från en "fuskorganist" (kan inte spela med fötterna)... :ph34r:

cykeln:
Divi
Större reverb - ska kolla - jag valde en mindre kyrka för att få det i en mindre skala
Tack för lyssning och synpunkt

morgonte
Tack för både ris och ros! Båda behövs!  :D
Skulle vara kul att höra den som ett renodlat orgelstycke - så om du kan/harlust/tid så skulle det var jättekul!

MaxB:
Inte bara texter. Nu kyrkomusik! Du är allsidig Cykeln! Gillar som sagt klockor men även orgelspelet och melodin. Ja, kören halkade in på slutet och i mina enklare datorhögtalare imponerade inte den.

cykeln:
Tnx MaxB - nej den kören fick sparken
Nu ny version:
Fixat med trumpeten som nu blivit tre
Bytt kör från Garritan till Logic
Lagt in lite mer i "rock-partiet"
Samma reverb men mer av det
eqat lite på orgeln

Så ....???

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida