Forum > Färdiga produktioner

Gurano - E la don don verges Maria

<< < (2/2)

Marruschkka:
Håller med Eq här, detta svänger :P

Vilken skön tidstypisk känsla du fått in i detta stycke, jättefint ju!

/Marre

Dividend:
Det här är underbart.

Det enda smolket i bägaren är väl att under medeltiden fanns inga orkestrar ;) Jo munkarna sjöng i klostren...

Men bortsett från det (säg gärna emot) så är instrumentering och känsla, för att inte tala om kompositionen som sån, bland det mest medryckande jag hört i den genren..

Låter medeltid :)

Gurano:

--- Citat från: equality skrivet 24.11.2009, 21:10:37 ---Väldigt snyggt. Svänger om detta! Introt antyder det snygga temat och fortsatta bygget av olika ljud tycker jag är sällsynt välfunna. Mycket fint!

--- Slut citat ---
Tack så väldigt mycket - roligt att du finner det smakfullt

--- Citat från: Marruschkka skrivet 25.11.2009, 13:03:35 ---....Vilken skön tidstypisk känsla du fått in i detta stycke, jättefint ju!
/Marre

--- Slut citat ---
Tja! att arbeta med förhistoria och historia under vardagarna har väl gett en viss känsla för tidsperioden ;)
Kul att du gillar

--- Citat från: Dividend skrivet 25.11.2009, 18:16:58 ---Det här är underbart.
Det enda smolket i bägaren är väl att under medeltiden fanns inga orkestrar ;) Jo munkarna sjöng i klostren...
Men bortsett från det (säg gärna emot) så är instrumentering och känsla, för att inte tala om kompositionen som sån, bland det mest medryckande jag hört i den genren..
Låter medeltid :)

--- Slut citat ---
Underbart...ja du skräder inte orden Divid - man tackar :)
Nä instrumentsättningen är nog så långt ifrån medeltid man kan komma, men som jag skrev i rubrikhuvudet så är detta ju en nytolkning  :lol:

Tack alle sammen
Gurano

morgonte:
Vet inte riktigt vad jag ska säga - och bestämmer mig för att det tyder på att det är bra! Längre från "Tidstrogna instrument och framförande-rörelsen" kan man knappast komma! Kul och överraskande!  :)

Plinka:
Ja, det här var intressant! Gillar medeltidskänslan. Det som nån sa om munk-kör hade varit läckert till!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion