Forum > Demolåtar
Soundborn - Touch of Life
Soundborn:
Hallå alla!
Sitter här och ska vända på dygnet (till natt efter som jag jobbar då) och har lekt nu i X antal 10 timmar med denna låt.
Det är än så länge bara en demo/skiss så om det är för lite/för mycket bas/diskant på sina ställen så är det lugnt, har enbart jobbat i hörlurar inatt :)
Låten kommer förmodligen heta "Touch of Life" och är en lite mer vanligare trance dänga kan jag tänka mig.
Så va tycker ni, kan det bli något? :)
www.soundborn.com/tol.mp3
Dividend:
Ok, jag är ingen expert på denna musik men det verkar vara en rätt genomarbetad låt som faktiskt rycker tag i mig mer än mycket pop och sånt som jag inte heller är expert på... Ser ett dansgolv.
2:30 stör det mig lite att du inte återkommer till de första beatsen efter introt.
Och sen gör du det en minut senare...
Men allvarligt, detta är skitbra
Lite höga "pseudostrings" eller vad man skall kalla det...
Light Head:
Hey,,,
Sundboy are back in town!
Helt ok, massa kul ljud, bra driv. Tänkt fortsättning? En "oneliner" kanske? Det slår mig nu när jag lyssnar på låten för andra gången, "hmm, han har lyssnat på Teo & Tea..."
Helt ok, nästan lite mer än ok. Du har tagit allt som finns i techno-lådan och målat med stor pensel och det känns som om det funkar!
Kenta K:
Fan va nice! Ja, det första jag tänker på är faktiskt TEO and TEA från jarre. Och det var innan jag läste Light heads comment. :)
Den är rolig, nice. Cooool. :) Tycker prodden är fin fin faktiskt. Strukturen är bra. Det ända jag tycker är att "basgången" är lite tunn...
Annars en "goe" låt. :)
DåligtGehör:
Kraft och sväng, sugande dansrytm med bra ljud.
Partiet mellan ca 1 minut någonting och ca 2:20. Jag skulle gärna höra harmoniska utvikningar där. Kanske pressa allt längre, skummare för att slutligen landa där det började. Nu ligger det i stort sett bara kvar hela tiden. Men kanske typiskt för genren?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida