Forum > Färdiga produktioner

Gurano & Aettan- Climbing a mountain

<< < (7/7)

Kenta K:
Vilket gung det är när låten väl kommer igång! Jäklar! Tycker basen sitter som en smack! ;) Ljudbilden är liiiiite rörig i början. Blir nästan snurrig av guran som svänger och plonkar lite framochtebax i introt, men när låten väl lossnar svänger det!
Underbar röst på detta stycket. Det låter proffsigt. Det låter genomfört. Det låter KR ;)

Aettan:
Ja kanske man skulle som E säger mecka lite med reverbet så det blir i samma rum men undrar om det går. Jag körde med min MXL mick som kan bli lite nasal beroende på hur jag hamnar när jag gastar. Iofs ett försök kanske det kan vara värt men vad fan det finns ju nya låtar som ska göras och man ska inte pilla för mycket  :D. Full fart spar tid hehe

Gurano:
Equality: Roligt att du gillar å roligt att du kan uppleva 70-talet igen. Det där med att mixa är nåt jag fortfarande lär mig, men jag ska försöka fixa till en stor etta istället för en 2-rummare :)

Kenta: Tack och kul att du gillar. Ja plonkandet i början kräver sin lyssnare ;)

Aettan: Jo jag ska kolla över reverbet - men det är ju samtidigt så många andra låtar som pockar på att födas :)

Ha det gott
Gurano

UPPDATERING: Så där ja.....nu ligger ett försök från min sida att flytta ihop dem till samma rum - det e inte lätt när man mixmässigt inte riktigt vet vad man gör :) jaja så här får det bli / Gurano

Harmonica mike:
Tjoho boys.

Detta sydde ni ihop bra.Nice baslir Göran,mitt var nog lite mer åt sajko hållet  :wacko: :D

Bra sång också som sitter gjutet i låten..Fortfarande lite felaktigt reverb på sången,men vad gör det.Inga fel på prestationer och engagemang,och det är det viktigaste samt att ha KUL!

Rock on mates

Mike

Aettan:
Man tackar, var inte meningen att tränga mig före Hmike trodde vi kanske kunde komplettera med idéer och sy ihop nåt tillsammans. Nåväl det blir fler låtar så vi får påt igen.

Det där med att få ihop allt till samma rum är inte så jäkla lätt alltid men va sjutton det här duger gött. Till nästa låt så har man ju lärt sig lite mer och jag gillar reverb det är alldeles för lite sånt i musiken nu för tiden  :D  men iofs kanske lite mindre kunde vara ok.

Nåväl påt igen.

Ha det folks och tack för att det gillas som jag gjort och även att man fick bidra med lite umpa bumpa på basen och gastning.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion