Forum > Demolåtar

Henrik - Knocking on heavens door m.fl.

<< < (9/10) > >>

Bass:
Så jäkla kul och höra utvecklingen via inläggen här! Bara att köra på dom en tok.. en dag vaknar man och så har det lossnat! (bara om man övar)  :D

bow35:

--- Citera ---Så jäkla kul och höra utvecklingen via inläggen här! Bara att köra på dom en tok.. en dag vaknar man och så har det lossnat! (bara om man övar)
--- Slut citat ---

Tycker att det lossnar lite i etapper.

Det har gått en vecka nu sen jag postade sist, så jag tänker att det är dags igen. Har plinkat ungefär 2 timmar effektiv tid utspritt på tre tillfällen. Har jobbat på att ackorden ska låta rent. Och självklart att inte tappa groovet bara för att jag är så nogrann. Här kommer 500 miles igen. Nu utan loopad gitarr, utan på riktigt istället.

Låtlängd: 2:05
Bpm: 60

[mp3=200,20,0,center]http://www.henriklarssonbauman.com/musik/5005.mp3[/mp3]

spacetrucker:
Visst, det lossnar i etapper. Precis som du säger. För mig åtminståne. Man märker bara plötligt att "där satt den". Jag är själv väldigt lat när det gäller att öva och träna. Det blir oftast så att det är först när jag har nån låt på gång och börjar fundera att "hur skall jag göra dethär då" som fingrarna får stryk :P
Men det är alltid väldigt belönande när man märker att man kommit en bit framåt.

Space

bow35:
Tycker inte jag kommer frammåt mycket med gitarrspelet. Kan bero på att jag sällan får tid över att öva. Måste ju ägna mycket tid åt nervös oro och sedan handlingsförlamad vila från just nervös oro.  :D Hur som helst tycker jag att sången håller på att utvecklas så här kommer en förträfflig visa i kall vintertid.

Låttitel: Idas sommarvisa
Musik: Georg Riedel
Text: Astrid Lindgren
Låtlängd: 1:50
Bpm: 105

[mp3=200,20,0,center]http://www.henriklarssonbauman.com/musik/ida.mp3[/mp3]

Eddi:
Det är riktigt kul att höra det här - det märks verkligen att du har tränat på guran ingen tvekan vid anslaget nu förtiden - bra. När det blir mer naturligt så kan du skjuta över koncentrationen till rösten som man ju hör ligger lite "efter" nu för nu har du koncentrationen på att ackorden ska tas på rätt sätt. Men du har ju rösten absolut så fortsätt i den här farten.
Bra jobbat :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion