Kontrollrummet

Dividend feat JT och Marruschka - Elegi (piano åt folket)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Skall jag kasta in handduken, sadla om och göra electronica istället? :D

Jag tycker Du ska satsa på hördröck jag  :P

Näerå.. Jag tycker Du är oerhört kompetent. Tyvärr kan jag ju, som Du vet, inte uttala mig så mycket mer än så eftersom jag inte vet nåt om den här formen av musik..

Jag har gjort hårdrock :P Men var inte speciellt bra på det. ;)

Det här stycket har varit lite mer av en övning i flerstämmighet på en given ackordsföljd än nåt verk med en väldefinierad plan för vart jag vill komma. Så därav det lite planlösa, flytande i stycket, som de flesta ogillar. (Inte jag, men jag lär mig väl nån gång jag också, haha :P )

Tack för din lyssning, och käcka kommentar ;)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad zorrow

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 977
  • Livet är för kort för att inte göra det man gillar
    • Visa profil
Får hålla med föregående talare i  allt. Dessutom är denna version mycket bättre i basregistret än den första. Jag tycker att det finns plats för än mer bas i ljudbilden. Snyggt men behöver lite mer... Gärna sång!


asti

  • Gäst
Detta var nog bland det mest spännande av det jag hört från dig! Gillar verkligen temposkiftningarna och dynamikförändringarna! Pianot är uttrycksfullt och livfullt!
Partiet efter ca 177 sekunder är fint och även efter ca 287 sekunder när pianots bastoner sätter prägel.
Ibland låter stråkarna lite "korta" - de klingar inte ut riktigt, men totalintrycket av detta är - imponerande!
Spännande och mäktig musik!
/Asti