Forum > Demolåtar

MaxB - Be true to yourself

<< < (6/7) > >>

MaxB:

--- Citat från: mahan skrivet 29.11.2009, 02:30:58 ---Tusan va de e svårt att veta vilken verre som e på gång... är det den som ligger högst eller...
Det är i varje fall den som jag lyssnar o kommeterar nu...
mycket 80-tal, snygga insatser av sologurelier och kompilarier men vart basguralisten e på väg vete tusan, vet ju inte med vad han lirat sin del men soundmässigt och tajtmässigt sitter det snett i min smak. Basen saknar botten o "språng" (vete tusan va det är) men hoppas du förstår min ömkan.
Annars sitter detta som en 80-tals greij helt okeij... I´ll been true to my self! :D

--- Slut citat ---

Jag lägger alltid upp den nyaste verren samtidigt i första inlägget i tråden, hoppas att alla andra också gör så. Hmm basen lirar alltså inte med de andra? Jag hoppades att den gör det. Menar du den sista delen i låten eller hela?
Basljudet har jag inte fått till som jag vill. Något jag måste se över mer. Tack för lyssning Mahan!

cykeln:

--- Citat från: Eko skrivet 28.11.2009, 16:26:38 ---Det är en riktig pärla detta och en god uppföljare till förra PF-låten. Whawhapartiet med åtföljande solo är nog nåt av det bästa KR skådat skulle jag tro. Texten är himla bra Stefan och jag hade förmånen att höra dig sjunga den också, MaxB kör ju leaden nu och det låter också bra men håller med Asti att det ska till lite mer reverb på leaden dessutom saknar jag en typisk PF-stämma i början - tror också att det avslutande duellsånget blir bättre med reverb på leaden.
Fyra pärlor av fem möjliga just nu. Men jag är hyfsat säker på att det blir fem strax....... :D

--- Slut citat ---
Vad är PF-låt?
Tack för dina ord om texten - skrev den på tåget från stockholm när jag såg MaxBs förfrågan i Iphonen. Sjöng in den på lunchen dan efter har jag för mej.

Eddi:

--- Citat från: cykeln skrivet 29.11.2009, 12:55:01 ---
--- Citat från: Eko skrivet 28.11.2009, 16:26:38 ---Det är en riktig pärla detta och en god uppföljare till förra PF-låten. Whawhapartiet med åtföljande solo är nog nåt av det bästa KR skådat skulle jag tro. Texten är himla bra Stefan och jag hade förmånen att höra dig sjunga den också, MaxB kör ju leaden nu och det låter också bra men håller med Asti att det ska till lite mer reverb på leaden dessutom saknar jag en typisk PF-stämma i början - tror också att det avslutande duellsånget blir bättre med reverb på leaden.
Fyra pärlor av fem möjliga just nu. Men jag är hyfsat säker på att det blir fem strax....... :D

--- Slut citat ---
Vad är PF-låt?
Tack för dina ord om texten - skrev den på tåget från stockholm när jag såg MaxBs förfrågan i Iphonen. Sjöng in den på lunchen dan efter har jag för mej.

--- Slut citat ---
Pink Floyd

stajo:
sköna melodier i denna. Skönt att vocodern försvann i sista.
Gillar gitarrliret osså. Kul med 80tal.

cykeln:

--- Citat från: Eko skrivet 29.11.2009, 14:40:22 ---
--- Citat från: cykeln skrivet 29.11.2009, 12:55:01 ---Vad är PF-låt?

--- Slut citat ---

--- Slut citat ---
Pink Floyd
[/quote]

IC!
Har jag berättat om när jag köpte teras första LP "A saucerfull ..." och hur det gick ?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion