Forum > Färdiga produktioner

De Gränslösa - Fet Liten Måne

<< < (3/7) > >>

Dividend:
Kul text. Bra musik.
Och sången, verkligen passande med cykelns röst till det här arret + en virrig perfekt text. Ditt piece de resistance (om det stavas så ;), Stefan!
Vekrligen bra.

Och musiken, den här låten tål att lyssnas på fler gånger.. Men var är dragspelet? ;)

Tokai:
Det är en sån himla bra text. Läste den först innan jag lyssnade på musiken. Får en association till nån Gene Kelly film där han efter misslyckat pokerspel, full knallar hem, tittar upp på månen, sjunger och gör ett dansnummer. Varför denna liknelse vet jag inte. Men det var innan jag hörde musiken.
Skön jazzboogie. Är väl inte så bekväm med taktbytena, från det stompiga till det mer svängiga. Upplevs mest när det återgår från det svängiga till det stompiga.
Känns som om att det för stora skillnader. Efter ordet "vals" förväntar jag mig nästan ett kort sekvens i valstakt, men det kan ju också bli för övertydligt, kanske byta ut ordet till "two-step" (är det vad det heter i Charlson?)
Superläckert gitarrsolo också. Snygga slides!
cykelns sång passar låten som handsken. Och ljudmässigt hörs den perfekt.

Hellpig:
Riktigt kul låt det här, gillade den. Både kul och bra text, bra mixat. Ståbas skrev någon ovanför mig och det hade ju varit skönt... positiva vibbar trots att texten kanske pekar mot otur. :) Bra!

cykeln:
Avslappnad
Tack tack! Härligt att kunna sprida lite glädje
En vissling skulle inte var helt fel.

MaxB
Tack för påhejningen!
Freddy är helt otroli att jobba med!

Eko
Tack som hela Hardangerfjorda!

Kon-trollet
Tack!
Stor liten fet bas  :D

Marre
Härligt fina ord - tack för det!
Kan bara hålla med om Freddys spel ! Så kul att vara med.

Clemens
Ahh .. Tack så mycket för det - en gnutta galenskap behövs

Divi
En virrigt perfekt text --- Bättre omdöme kan jag inte tänka mig - Tack!
Medhåll om musiken!

Tokai
Ojoj.. jag bugar och bockar .. Tack, tack!
Liknelsen är ju helt perfekt tycker jag!
Håller med om gitarrsolot !! Även när det gäller att få till ljudet är Freddy helt utruli!

Hellpig
Tack, tack.. så kul att höra

Med så många fina ord så kanske De gränslösa återkommer med något obskyrt stycke  ;)

hackeman:
Så dj-vla gött. :) Det är sällan jag hinner med att hänga på dihärade forumen nuförtiden, men när jag väl är här inne på KR så håller jag ögonen öppna för dina alster, cykeln... ytterst glad att jag hittade detta! Det är bara så dj-vla bra, din röst sitter som vanligt som en fläskläpp på Kiviks marknad! Och resten är lika briljant, inkl mix och produktion!

Har sparat ner låten och tycker det är slöseri att inte fler här i världen förunnas att göra detsamma. :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion