Kontrollrummet

Eko - LoveMachin

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
men hörru....hur kan en låt om en gammal mercury vara dieselrock... ;)
:D Gå o lägg dig nu hörru haha
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Ola

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 611
  • guran
    • Visa profil
    • ola j
hög outputt men det dissstar lite
skön låt
https://soundcloud.com/olajegreus


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Snyggt grundgung!
Läckra harmonier
Ha! - vilket läckert gitarrsolo!
En massa saker som pågår här - kanske lite för mycket - lite rörigt blir det
men det är kanske det som är grejen med låten!
På titeln trodde jag det skulle bli soul eller Little Richard
men det blev mer Eko
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
hög outputt men det dissstar lite
skön låt
Ja det kanske är lite väl hög output? Digital dist  :D Inte så lätt att få till, men det gick yippeee!
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Snyggt grundgung!
Läckra harmonier
Ha! - vilket läckert gitarrsolo!
En massa saker som pågår här - kanske lite för mycket - lite rörigt blir det
men det är kanske det som är grejen med låten!
På titeln trodde jag det skulle bli soul eller Little Richard
men det blev mer Eko
:D Tack Stefan  Soul e ja inte så bra på men skulle gärna vilja - får bli nästa projekt. Som sagt håller med om rörigt men har plockat bort en orgel i alla fall. Det är nog motorn som rör till det en del men den har ju sin plats så att säga. Kul att du gillar solot jag spelade flera gånger för att det skulle bli bra. Är nästan nöjd själv faktiskt.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 392
    • Visa profil
    • SoundClick
Oj vad det hänt mycket här då! Nån märklig hybrid av garagerock och nåt annat som jag inte vet vad men som måste vara ditt eget sound. Du har verkligen en skön egen stil. Jag bara häpnade inför gitarrsolot det slog verkligen gnistor om det!  ^_^ Lika häftigt och galet som Pauls solo i Taxman tänkte jag inte riktigt på men syntbrasset fick mig att tänka i fab-four-banor. MEN det är nog nån Troggs eller Them (Van Morrison)-låt jag far efter... Ganska märkligt och mäktigt synthbrass det också men lite mal placé? Tycker dina mixar har lyft en hel del. Är det på Maccen denna knyts ihop? Lite grötigt måste jag nog tillstå fortfarande. Din röst ligger ju där bas och elgura trängs. Det får inte bli för cleant heller, det är ju dieselrock vi pratar om! Helt rätt att tona ut denna tycker jag för den har inget naturligt slut, den bara pumpar på. Bra!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Oj vad det hänt mycket här då! Nån märklig hybrid av garagerock och nåt annat som jag inte vet vad men som måste vara ditt eget sound. Du har verkligen en skön egen stil. Jag bara häpnade inför gitarrsolot det slog verkligen gnistor om det!  ^_^ Lika häftigt och galet som Pauls solo i Taxman tänkte jag inte riktigt på men syntbrasset fick mig att tänka i fab-four-banor. MEN det är nog nån Troggs eller Them (Van Morrison)-låt jag far efter... Ganska märkligt och mäktigt synthbrass det också men lite mal placé? Tycker dina mixar har lyft en hel del. Är det på Maccen denna knyts ihop? Lite grötigt måste jag nog tillstå fortfarande. Din röst ligger ju där bas och elgura trängs. Det får inte bli för cleant heller, det är ju dieselrock vi pratar om! Helt rätt att tona ut denna tycker jag för den har inget naturligt slut, den bara pumpar på. Bra!
Mange tack EQ för fina ord. Jag har som vanligt ingen förebild i mina exprimentlåtar men kan hålla med om att brasset någonstans påminner om fab 4. Min röst tävlar med frekvenserna jag vet men den e ju lite speciell så jag låter den hållas :D
Någon sa att det distade och jag håller nog med så jag ville mixa om lite och det slutade med att det blev högre master konstigt nog och ett försök till utjämning i nya verren som nu finns i post 1. Det märkliga är att förra låg långt under det röda och det gör även denna. Jaja det är nog en hel del man har kvar att lära.....
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Nu har du fläskat på i volymen. Jättebra. Hör inte så mycket dist, kanske för att jag numera lyssnar i hifi högtalarna, som ju oftast är sista paret ut.
Första intryck: Maffigt. Gitarrsolo krämigt. Sehr gut!
Sången går upp och ner i volym
Mellanspelet schyssta Beatlesblås, visst
Cool attityd i sången. Bra med lägre tonregister i vers och upp en oktav i refr
Och så så var det där med slutet. Är det en färdiga demo ska fadeouten vara mjuk och inte avhuggen, för tusan!
Alltså, du blir bara bättre och bättre, jättekul!


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Nu har du fläskat på i volymen. Jättebra. Hör inte så mycket dist, kanske för att jag numera lyssnar i hifi högtalarna, som ju oftast är sista paret ut.
Första intryck: Maffigt. Gitarrsolo krämigt. Sehr gut!
Sången går upp och ner i volym
Mellanspelet schyssta Beatlesblås, visst
Cool attityd i sången. Bra med lägre tonregister i vers och upp en oktav i refr
Och så så var det där med slutet. Är det en färdiga demo ska fadeouten vara mjuk och inte avhuggen, för tusan!
Alltså, du blir bara bättre och bättre, jättekul!
Tack för de fina orden Tokai - om du inte hör något dist så finns det väl inte gissar jag. Och jovisst håller med om att outfadningen inte blev bra ska fixa till det.
Stort tack för tyck :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se