Kontrollrummet

Uriah feat. Hogge - TheWrath

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Jävlar detta gick ju tom jag igång på .
"gammaldags hårdrock" låter det som i mina öron :)

Min svärvar är ju klassisk ZZ-top, AC/DC fan.. då menar jag storfan, han har samtliga cd's och sjukligt många vinyl på just dessa.
Han skulle älska detta!!!

Ska presentera denna för honom :D

Bra jobbat boys!
Ahh!! Missade denna Tack Perra och kul att du går igång! ;)
Klart du ska låta "Svärfarssan" lyssna,du får berätta om han gillar det! :lol:
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Förlåt att jag drar upp denna igen,men jag har hela tiden retat mig på att den låg så lågt i volym och kompakt..
Så jag har gett mig på någon slags Remaster av den Funkar den ??
Har både den nya Versionen plus Originalet i första Posten!

« Senast ändrad: 10.01.2010, 17:23:54 by uriah »
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou Ängrymäään!
Nu e jag väldigt besviken över sånginsatserna i jämförelse med kompet. Kompet kommer lätt upp i internationella mått medan sången...... blir liggande  i blöt snö i töööö och blöööööter ner  byxa o yxa med rostfritt bett.... Och som pricken på iiii:t så avslutas låten med en smaklös fadeout.... comeoooon guys!!!!
När kompet e så tätt som ett fisknät och arret är som en juvel utan sans då  måste sånginsatsen vara nära diamantens glans! Nu har ni allt ni behöver för en strålandde "vals", så använd er insats till att vårda er "hals".... vafalls....

Alldeles underbart samarbete med potential till de tusende lyzznande låtbörjan och riffen som sitter bättrre än AcDc genom tiderna... så lite mer jobb på sångutförandet och ni ligger höögt på listorna... tro mig! Kompet sitter som sådant med riff och guralir inklusive orgelhimmelen som späck på spätt, Waw Waw soolot e kalaaas. Så lite mer jobb  med mixen, framförallt sången så har ni det!
Min kritik baserar sig alltså inte på sången swom sådan (den e skitsnygg) utan hur den e mixad till låten. Allt låter nu redan swnyggt men med lite mer ansträngning så ligger ni på EU-toppen!
DENNA LÅT ÄR EN PÄRLA!
RÅSK ÄND RÅLL boys!  :D

h.  Obbnäs guuben
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Tjou Ängrymäään!
Nu e jag väldigt besviken över sånginsatserna i jämförelse med kompet. Kompet kommer lätt upp i internationella mått medan sången...... blir liggande  i blöt snö i töööö och blöööööter ner  byxa o yxa med rostfritt bett.... Och som pricken på iiii:t så avslutas låten med en smaklös fadeout.... comeoooon guys!!!!
När kompet e så tätt som ett fisknät och arret är som en juvel utan sans då  måste sånginsatsen vara nära diamantens glans! Nu har ni allt ni behöver för en strålandde "vals", så använd er insats till att vårda er "hals".... vafalls....

Alldeles underbart samarbete med potential till de tusende lyzznande låtbörjan och riffen som sitter bättrre än AcDc genom tiderna... så lite mer jobb på sångutförandet och ni ligger höögt på listorna... tro mig! Kompet sitter som sådant med riff och guralir inklusive orgelhimmelen som späck på spätt, Waw Waw soolot e kalaaas. Så lite mer jobb  med mixen, framförallt sången så har ni det!
Min kritik baserar sig alltså inte på sången swom sådan (den e skitsnygg) utan hur den e mixad till låten. Allt låter nu redan swnyggt men med lite mer ansträngning så ligger ni på EU-toppen!
DENNA LÅT ÄR EN PÄRLA!
RÅSK ÄND RÅLL boys!  :D

h.  Obbnäs guuben
Har lyssnat några gånger nu,Du har rätt!! Remasteringen förstörde sången!   :wacko:
Plockar bort Den Verren tillsvidare så bara orginalet ligger kvar..
Ja-Ja Pån igen :lol:
Men det där med uttoningen är tyvärr ett måste(slutet blir bara en stor kakafoni annars)
PS. Någon som kan tipsa om hur man får upp låten i volym ??(Utan dist och pump såklart)

EDIT: Bättre så Mahan ?? (och alla andra)
ReMastrad version i första posten.
« Senast ändrad: 12.01.2010, 14:47:48 by uriah »
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Låter kalasbra i mina öron!..Schnyggt jobbat! Låter som de gamla mästarna..härligt!  :D /C


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 249
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Har numer absolut inget att klaga på utom möjligen att fade-outen dyker lite snabbt sista sekunden - så till 99,99% gillade jag den :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad zorrow

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 977
  • Livet är för kort för att inte göra det man gillar
    • Visa profil
Volymen är riktigt hög och bra! Det låter kalas! Nu är det bara ut i världen med denna hit! B)


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Skönt sound och härligt med mellanspelet med orgel och gitarrer. 
Snyggt mixat!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google