Forum > Färdiga produktioner

Uriah feat. Hogge - TheWrath

<< < (13/16) > >>

Wernborg:
Superskönt 70-sound. Onödigt bra trumljud som avslöjar att det inte är 70-tal trots allt.

Bra riff, och gillar snacket som dyker upp här och där.
Hogge. Du sjunger helrätt för låten.

Gitarriffet när det är helt solo tycker jag skulle vara helt utan reverb.

Sångsoundet är lite vasst och något jobbigt för öronen. (Inte rösten alltså  :D)

Orgelsticket väldigt passande och skönt när stämgitarrerna kom in. Gitarrsolot som följer är lite för låg volym på.

bjurte:

--- Citat från: Wernborg skrivet 31.12.2009, 01:01:20 ---Superskönt 70-sound. Onödigt bra trumljud som avslöjar att det inte är 70-tal trots allt.

Bra riff, och gillar snacket som dyker upp här och där.
Hogge. Du sjunger helrätt för låten.

Gitarriffet när det är helt solo tycker jag skulle vara helt utan reverb.

Sångsoundet är lite vasst och något jobbigt för öronen. (Inte rösten alltså  :D)

Orgelsticket väldigt passande och skönt när stämgitarrerna kom in. Gitarrsolot som följer är lite för låg volym på.

--- Slut citat ---
Tack för input!!
Och du sätter ta mefn.. fingret på alla punkter jag skall fixa till i min remix i helgen!! :rolleyes:

Rattlesnake:
Grym låt och grym sång, verkligen rätt!  :D
Instrumenteringen är så rätt, gitarrerna funkar riktigt bra till orgeln, det brukar inte vara lätt att få till.

Jag tycker att det är för mycket reverb generellt, det skall limma ihop mixen men för mycket blir det för simmigt. Fast det ger ju lite arenakänsla. Kanske skulle testa fördröja de tidiga reflektionerna?

I övrigt har jag inget att anmärka på nivåer eller mix, låter riktigt bra.

Eddi:
Kul att Hogge tog till sig denna passade helt perfa, när jag nu lyssnade för första gången på hela låten så tyckte jag nog ändå att Hogge ligger för långt bort utom på de sparsmakade partierna - sedan när jag läser allas inlägg så blir jag osäker men det initiala råder upp med Hogge något - gillar delayet men det gör att han kommer bort en del. I övrigt liret är helt perfa gillar Wha-wha-guran i mitten helt tidsenligt.

cykeln:
Riktigt nice!
Av någon anledning tänker jag på Clapton, Hendrix och tidiga hårdrocksband
Slutet på solopartiet är en höjdare
Bra sång, passar superbra till denna
Låter helproffsigt och skivfärdigt

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion