Kontrollrummet

Gurano, H mike, Marruschkka - Let it go

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
strålande - ser fram emot med spänning :)
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Skitcoolt boys!

Munspelarn anmäler basisten,han har inga val - här skall det liras bas  :)

Följd frågor,är arret klart för baslir?
Låten kanske behöver bli lite längre,ett stick eller nåt..?
Tempo?

Liten sido fundering:
Gillar ide´n här..Tycker kanske att man skulle utveckla trummorna typ och sätta ett tight baslir mot det..Dåligt med baskaggar/synkoper och dylikt i denna loop..Det blir lätt lite statiskt om det hela..
Men men,det är ju mina funderingar och har inget med låten att göra.

Jag lirar basen,no problemo,när arret är klart.Kanske ger mig på trummorna också om Hogge spikar världsklass på sången  :P,lite prestations ångest nu va Mr H..?
Skämt åsido,detta kan bli rätt fräckt.

Mike


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Jäklar va skoj att även Du hänger med.. Vi startar popband vi  :P
Vad gäller sången så fick Du precis min febertermometer att skena igen...
Näerå.. Bara lite kanske  ;)
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Skitcoolt boys!
Munspelarn anmäler basisten,han har inga val - här skall det liras bas  :)
Följd frågor,är arret klart för baslir?
Låten kanske behöver bli lite längre,ett stick eller nåt..?
Tempo?
Liten sido fundering:
Gillar ide´n här..Tycker kanske att man skulle utveckla trummorna typ och sätta ett tight baslir mot det..Dåligt med baskaggar/synkoper och dylikt i denna loop..Det blir lätt lite statiskt om det hela..
Men men,det är ju mina funderingar och har inget med låten att göra.
Jag lirar basen,no problemo,när arret är klart.Kanske ger mig på trummorna också om Hogge spikar världsklass på sången  :P,lite prestations ångest nu va Mr H..?
Skämt åsido,detta kan bli rätt fräckt.
Mike
Klart att Hogge sätter världsklass på sången ;)

Kul att du vill spela basen - det är välkommet :)
Jag håller egentligen med om att låten kan vara lite längre men jag känner att jag inte vill lägga så mycket mer tid på denna - så vi kan se arret som klart (alltså inga fler stick eller så). Möjligen kommer jag att lägga på nåt solo eller så, vi får se. Vi får se detta som ett kärnfullt 2-minuters studsrockstycke mä sväng. Jag tror att detta blir skitbra med din bas å Hogges sång.

Jag är inte så bra på det där med trummor så om du vill prova på det oxå så går det bra för mig. Jag tror att tempot går i 120

Ha det gott
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Klart att Hogge sätter världsklass på sången ;)

HOST!
Jeeezzzuz.. Stilla Er nu pojkar.. Låt min ångest få vila en stund...
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tog lite tid,men så här tänkte jag mig basen..

Såga på!

Mike


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Tog lite tid,men så här tänkte jag mig basen..

Såga på!

Mike


Funkar för mig - svårt att exakt veta hur det blir med sång, men kör på!
Du har ett PM :)

/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad zorrow

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 977
  • Livet är för kort för att inte göra det man gillar
    • Visa profil
Det blir en härlig blandning det här pöjkar. Vackra harmonier möter punk. Jag nästan hoppade till när sången kom in. I mitt tycke kunde sången vara lite mer laid back, nära och varm. Mer Cohen än Thåström. Men smaken e som...


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Jo, en härlig röra dethär. Det är nåt i entonigheten som tilltalar mig :P Det är på nåt sätt som Klaus Schulze fast på gitarr. Håller dock med zorrow att sången kunde vara lite med laid back. Mikes bas sitter gott.

Space
Life is too short to remove USB safely


EasyPeasy

  • Gäst
Basen passar jättebra! +1

Schulze även här! går det i generna eller nåt?  :rolleyes:


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Zorrow: kul att du gillar. Vi får se hur Hogge sjunger in finalsångspåret - det är helt upp till honom (fria händer :) )
Space: Jag får ta å lyssna på denne Schulze - för jag har aldrig hört honom. Jo HM vet vad han gör ;)
Easy: Jo det sitter i generna - generation efter generation efter generation efter generation efter ...... ;)

Tack för lyssning
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Schhnyygt jobbat Mike.. Det här blir kanon.. Och jag (som driceke alkohål för förrsta gången på fyra veckor) loovar atttt spela in sången under denna helg... Promise!!
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 249
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Alkohål är bra grejor det...
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Alkohål är bra grejor det...

Haaa... Äntligen en som delar min religon...
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Hej

Nu finns en verre med sång. Hogge avböjde till slut men Marruschkka hjälpte mig istället med denna för mig omöjliga uppgift.
Harmonica Mike la oxå en bas på denna (för länge sedan) - det är den som finns med nu!

Kanske att man behöver ett par lyssningar innan den sitter?

Ha det gott
Gurano

[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/LetItGo_4.mp3[/mp3]
« Senast ändrad: 27.01.2010, 23:57:16 by Gurano »
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
nu ses den som färdig!  B)
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 249
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Helt suverän med Marre nu som sjunger härligt. Hela låten är som en lång kana en tur som man åker med i - fantastiskt faktiskt. Jättebra :D :D :D :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Ja, detta är bra, fast man inte trodde på det första gången man hörde. ;)

Hade gärna sett att den varit dubbla längden, men då behövs kanske nåt infall som är utöver det vanliga, vad nu det skulle vara.
Marre gör iaf ett jädrigt bra jobb här! Lyssnar inte på texten alls, men verkar som ämne berör henne ;)

Bra gitarr och tack för denna!
https://soundcloud.com/user7789882


freddy

  • Gäst
Intensiv sång av marre :)

Grötig låt, känns som det är för mycket av allt, blir rörigt. Dels för arret och dels för att mixen inte hjälper låten alls.

Stundtals även otajt om instrumenten, vilket gör det ännu rörigare.

Bra grundidé säkert, men det är för mycket i produktionen som stör mig för att jag ens ska orka lyssna klart. tyvärr.


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Eko: Himla kul att du gillar. Tack för lyssning
Divid: Jo den kunde ha varit längre men som du skriver så hade nåt annat behövts. Kul att du gillar.
Freddy: Grötigheten kan man diskutera - håller inte med, men eftersom du inte orkar lyssna så orkar jag inte heller kommentera

Tack för lyssning alla

Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Snyggt jobbat Marre.. Va skönt att Du tog över så jag slipper ångesten över att inte få det här klart nån gång :lol:
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Helt suverän med Marre nu som sjunger härligt. Hela låten är som en lång kana en tur som man åker med i - fantastiskt faktiskt. Jättebra :D :D :D :D


Åh, tack Eko..haha..den kändes som rena rama rutsch-banan att svischa ner på...och sen..upp igen...den här var skoj att göra :wub:


Ja, detta är bra, fast man inte trodde på det första gången man hörde. ;)

Hade gärna sett att den varit dubbla längden, men då behövs kanske nåt infall som är utöver det vanliga, vad nu det skulle vara.
Marre gör iaf ett jädrigt bra jobb här! Lyssnar inte på texten alls, men verkar som ämne berör henne ;)

Bra gitarr och tack för denna!

Kunde ha varit längre..men jag har den på loop...hjälper :lol:
Texten ja...ehh..bra att det låter som den berör..men denna tillhör nog inte mina mest tänkvärda dito..jag hittade mest ord som la sej bra i sånguttrycket. :)
Tack Per.

Intensiv sång av marre :)

Grötig låt, känns som det är för mycket av allt, blir rörigt. Dels för arret och dels för att mixen inte hjälper låten alls.

Stundtals även otajt om instrumenten, vilket gör det ännu rörigare.

Bra grundidé säkert, men det är för mycket i produktionen som stör mig för att jag ens ska orka lyssna klart. tyvärr.

Vad synd att du har inte har den på loop..för då blir man snart hjärntvättad ;)

Intensiv sång..jadu..undrar om inte Emus kastratkatt-solo inspirerat mej lite här..  :unsure::P

Snyggt jobbat Marre.. Va skönt att Du tog över så jag slipper ångesten över att inte få det här klart nån gång :lol:

Tack ska du ha..där slapp du angsten...här hjälps vi åt..systerligt och broderligt :) Ingen ironi här, jag menar att jag blev glad över att få hoppa in på den här skitbra låten helt enkelt, kul att lägga lite röster här.

Snygg låt Gurano-you  did it again :rolleyes:

Edit:HM gör ett jättefint jobb här på basen oxå, icke att förglömma!

/Marre
« Senast ändrad: 28.01.2010, 14:04:55 by Marruschkka »
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Tycker i stort  att det blev bra det här. Arpeggiogitarren fortfarande väldigt imponerande. Kanske skulle jag vilja ha den mer ren. Skulle nog också ha räckt med en stämma på sången. Jag vill ju gärna ha allt avskalat och hade gärna hört en enklare version.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Snyggt jobbat Marre.. Va skönt att Du tog över så jag slipper ångesten över att inte få det här klart nån gång :lol:
Jo stafettpinnen löpte vidare ;) så nu e låten klar. Du får lägga sång på nån ny grej jag gör i framtiden, eller hur ;)

Snygg låt Gurano-you  did it again :rolleyes:
/Marre
Rodnar ;)

Tycker i stort  att det blev bra det här. Arpeggiogitarren fortfarande väldigt imponerande. Kanske skulle jag vilja ha den mer ren. Skulle nog också ha räckt med en stämma på sången. Jag vill ju gärna ha allt avskalat och hade gärna hört en enklare version.
Kul att du gillar i stort ;)
Det här med antal stämmor e ju en smaksak, och jag tycker det blev helcool med 3 stämmor. Detta är den 1a låt jag är med i med så många samtidiga stämmor. Det var Marres förslag vilket passade som ett schmäck :)

Tack för lyssning alla
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


asti

  • Gäst
Bra samarbete! Snyggt framfört och skönt driv i rytmen! Inlevelsefull sång av Marre.
Hittar inget som stör i mixen. Riktigt räck gitarr som sätter sin prägel på låten!
Låten som sådan känns lite som ett enda refrängtema - skulle gärna velat ha något som bröt av och också förlängde låten en aning.
Annorlunda och kul!


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Bra samarbete! Snyggt framfört och skönt driv i rytmen! Inlevelsefull sång av Marre.
Hittar inget som stör i mixen. Riktigt räck gitarr som sätter sin prägel på låten!
Låten som sådan känns lite som ett enda refrängtema - skulle gärna velat ha något som bröt av och också förlängde låten en aning.
Annorlunda och kul!
Ja temat är att gunga med :)
Kul att du gillar

Ha det gott å tack för lyssning
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Bra samarbete! Snyggt framfört och skönt driv i rytmen! Inlevelsefull sång av Marre.
Hittar inget som stör i mixen. Riktigt räck gitarr som sätter sin prägel på låten!
Låten som sådan känns lite som ett enda refrängtema - skulle gärna velat ha något som bröt av och också förlängde låten en aning.
Annorlunda och kul!


Roligt att du oxå gick igång på denna musik, för det gjorde jag med, när jag fick höra denna studs-gitarr..jag bara drogs med i drivet..och blev såld :rolleyes:

Visst..det är som ett stort klimax från början till slut..men för mej (iaf) funkar det som det är :)

Ja..annorlunda är det och ett kul samarbete :rolleyes:

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Ja, intensiv sång har det sagts :D

Ansatsen är klart god. Ljudlandskapet låter stort och kan bli mäktigt, med många melodier och slingor som samspelar.

Dock tycker jag det grötar ihop sig för mycket. Det blir jobbigt att lyssna, och dessutom så är inte allt helt tajt heller. (Du vet hur jag är med sånt :D )

Jag tror att du måste skapa egna frekvensområden för de olika ingående komponenterna. Jobba med eq och pan, så kanske det klarnar.

https://soundcloud.com/secondary-protocol


freddy

  • Gäst
Freddy: Grötigheten kan man diskutera - håller inte med, men eftersom du inte orkar lyssna så orkar jag inte heller kommentera

Nej, det är grötigt. Hör du inte det så kan du lägga inspelningsprylarna på hyllan mannen. ;) 


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Ja, intensiv sång har det sagts :D

Ansatsen är klart god. Ljudlandskapet låter stort och kan bli mäktigt, med många melodier och slingor som samspelar.

Dock tycker jag det grötar ihop sig för mycket. Det blir jobbigt att lyssna, och dessutom så är inte allt helt tajt heller. (Du vet hur jag är med sånt :D )

Jag tror att du måste skapa egna frekvensområden för de olika ingående komponenterna. Jobba med eq och pan, så kanske det klarnar.



Jaha...(vet att du gillar sången )...sen tar jag iaf till mej vad du säjer om själva låten..men... jag gillar ju detta soundet :wacko:
Hur kan det komma sej...måste vara något fel på mina öron, tycks det..(nä!)...men kanske det är som baken..och smaken...oxå?

Eq och pan tycks vara nyckelorden här..om  man vill utveckla denna.

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Nej, nej, nej ..
Rensa från diverse gitarrer och små bröt
Det låter som om alla tester och prov (skulle man kunna göra så här?) ligger kvar
Förstärk kärnan i låten (kommer fram strax före mitten)
så kan det bli bra
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Ja, intensiv sång har det sagts :D
Ansatsen är klart god. Ljudlandskapet låter stort och kan bli mäktigt, med många melodier och slingor som samspelar.
Dock tycker jag det grötar ihop sig för mycket. Det blir jobbigt att lyssna, och dessutom så är inte allt helt tajt heller. (Du vet hur jag är med sånt :D )
Jag tror att du måste skapa egna frekvensområden för de olika ingående komponenterna. Jobba med eq och pan, så kanske det klarnar.
Jo Jag vet hur du är med sådant - men vi har helt enkelt olika toleransnivåer :)

Nej, det är grötigt. Hör du inte det så kan du lägga inspelningsprylarna på hyllan mannen. ;) 
Hmmm en mycket klumpig och märklig von oben-kommentar som ej är värd att replikera, tyvärr

Nej, nej, nej ..
Rensa från diverse gitarrer och små bröt
Det låter som om alla tester och prov (skulle man kunna göra så här?) ligger kvar
Förstärk kärnan i låten (kommer fram strax före mitten)
så kan det bli bra
inga tester i det här! - det är så här jag vill att det ska låta - men min musik kan inte passa alla öron. Tack för lyssning

Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
All reklam är god reklam..? :huh: :D

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
inga tester i det här! - det är så här jag vill att det ska låta - men min musik kan inte passa alla öron. Tack för lyssning

Gurano
jahapp då vet jag det
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjoho mina vänner

Ja men visst blev detta bra,Maria sjunger fin fint här.Lite stökigt mixmässigt men inte behöver man gå lika långt som freddy då man sågar mixen.
Jag hör också lite rörigt/grötigt men vad gör det,spelkänslan skiner igenom och det räcker för mig.Alstret är knappast tänkt för Madison Square G utan ett roligt collab här på KR som blev riktigt lyckat.

Nu drar jag ned den här,och ber samtidigt om  ursäkt för att jag inte har kommenterat och lyssnat tidigare - men bättre sent än aldrig  :)

Betyg då: Klart - och godkänt!

Mike