Forum > Demolåtar
Dividend ft. Marre (sång), Emu (beat) och Kjelle (gitarr) - The Succubi ver2010!
Dividend:
--- Citat från: uriah skrivet 17.11.2009, 20:27:48 ---Tilltalande och spännande,gillar verkligen den där "Synthrösten"
Vissa av synthljuden kan låta lite väl 'plastiga' på vissa partier men i det store hela låter det mkt bra.
--- Slut citat ---
Tackar uriah, finns nog mycket kvar att göra här för att göra det mer "dynamiskt", eller mer "statiskt" (ett gött metal riff som var levande, istället för VG hade nog passat bättre).
Har lagt den här på is ett tag, men succubis har en tendens att återkomma ;)
--- Citat från: SYNTH skrivet 17.11.2009, 19:10:22 ---Intressant låt du har fått till gillar när man töjer gränser som du gör! :)
Börjar lugnt för att sedan stegra till ett slags inferno najsigt.
--- Slut citat ---
Ja, gillar att vara "innovativ", här blandas det ju friskt av både det ena och andra.
Tack för positiv utsaga om denna halvfärdiga manick.. :)
--- Citat från: hogge skrivet 14.11.2009, 03:33:16 ---Jag vill så gärna kommentera Dina inlägg Divident, men jag vet verkligen inte vad jag ska skriva.. Jag kan inte hitta några ord :(
Men jag ska försöka!
Dina stycken är ju alltid välgjorda, välmixade och MVG-utförda. men jag blir helt "lost" i det.. Det finns massor av fragment, olika stick, b-teman (kanske?), som jag gillar skarpt men för mig blir det förr eller senare en enda röra..
I detta stycket så får jag, inledningsvis, en svartvit Bergman-film för ögonen. En dyster sak. Men sen släpper det och det kommer några härliga dist-riff och lite annat plockgodis och det hela sätter lite fart..
Av allt detta "ord-bajseri" kan man ju tro att jag är komplett dyngrak, men så är det faktiskt, och för ovanlighetens skull, inte.. Jag försökte bara uttrycka precis det jag uplever. Hur korkat det än må vara..
Men återigen.. Om man gillar den här typen av musik, så tror jag att Du verkligen är en succé (för välproducerat & genomtänktär det ju).
--- Slut citat ---
Hej hogge, det är inte alls korkade skriverier tycker jag. Nog många som tycker likadant, sånt här har väl en inlärningströskel antar jag, eftersom det skiljer sig från mängden.
Sant att det är många delar som kanske ännu så länge inte funkar som en "optimal" enhet :)
Tack för lyssning.
Och sorry, för sent svar..
spacetrucker:
Babes... :huh:... jag ser ett stort, mer eller mindre tomt hus här. Mörkt och dystert men mitt i kusligheten finns det i alla fall en trygg vrå... på nåt sätt...öh :unsure:
Imponerande ljudbilder.. Alla gillar inte denhär sortens musik. Jag gillar dock... mycket bra
Space
Kornstad:
Tjenare Divi.
Detta börjar väldigt skönt, men den synth som kommer in efter en stund ligger aningen för högt i volym tycker jag. Tror det är samma som återkommer även lite längre fram i låten.
Bra melodi på "sången" men det förstörs lite av att det är så långsam attack på rösten och många av noterna försvinner liksom. Finns det inte två lägen på pluggen som du kan växla mellan för att få lite mer känsla?
För min del så tappar jag låten när "virtual-G" kommer in. Även denna ligger högt i mixen tycker jag, men hade helst tagit bort den helt och behållit känslan från innan.
Eddi:
Jag tycker att du ska inleda låten med cello och så tycker jag att Åsas röst är lite för robotic :D
Skämt å sido - jag gillar den här hybridblandningen men du får börja använda VG på ett bättre sätt - harmoniskt helt lost strax innan 200 och vid 250 och dessutom i otakt - skäms Per :blink:
Fixa otajtheterna och harmonierna samt ljudbilden något enligt tidigare inlägg så blir det bättre.
Dividend:
--- Citat från: spacetrucker skrivet 19.11.2009, 22:38:58 ---Babes... :huh:... jag ser ett stort, mer eller mindre tomt hus här. Mörkt och dystert men mitt i kusligheten finns det i alla fall en trygg vrå... på nåt sätt...öh :unsure:
Imponerande ljudbilder.. Alla gillar inte denhär sortens musik. Jag gillar dock... mycket bra
--- Slut citat ---
Babes, tja. hmm det är väl den där synthbruden då :D Kul att du gillar, skall försöka rensa upp i låten + göra det hela tydligare utan att förlora i komplexitet ;)
Har inga ljusa idéer just nu, men skall se längre fram.
--- Citat från: Kornstad skrivet 20.11.2009, 15:34:35 ---Tjenare Divi.
Detta börjar väldigt skönt, men den synth som kommer in efter en stund ligger aningen för högt i volym tycker jag. Tror det är samma som återkommer även lite längre fram i låten.
Bra melodi på "sången" men det förstörs lite av att det är så långsam attack på rösten och många av noterna försvinner liksom. Finns det inte två lägen på pluggen som du kan växla mellan för att få lite mer känsla?
För min del så tappar jag låten när "virtual-G" kommer in. Även denna ligger högt i mixen tycker jag, men hade helst tagit bort den helt och behållit känslan från innan.
--- Slut citat ---
Jo det finns 10 lägen på den där röstan ;) Skall se vad jag kan göra, Haha, VG kommer nog inte finnas i slutversionen, om deete blir som jag tänker så lägger gitarristen (som skulle bidra med solo på slutet) ävne kompgura.
Ja, det är som om fokus försvinner efter halva låten :D
Andra halvan är rätt stel och trist. plus felspelad VG
--- Citat från: Eko skrivet 20.11.2009, 19:12:38 ---Jag tycker att du ska inleda låten med cello och så tycker jag att Åsas röst är lite för robotic :D
Skämt å sido - jag gillar den här hybridblandningen men du får börja använda VG på ett bättre sätt - harmoniskt helt lost strax innan 200 och vid 250 och dessutom i otakt - skäms Per :blink:
Fixa otajtheterna och harmonierna samt ljudbilden något enligt tidigare inlägg så blir det bättre.
--- Slut citat ---
Det är en alt :D Åsa är sopran. Synth-alt. Det där artificiella är på nåt sätt vad jag eftersträvar, annars hade jag bett Åsa sjunga :D
Ja, det är ingen knepig låt harmoniskt sett, så helt sanslöst att jag ändå lyckades strula till det.
Jäpp, skall fixa. Skall ske
/Per
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida