Forum > Demolåtar
Dividend ft. Marre (sång), Emu (beat) och Kjelle (gitarr) - The Succubi ver2010!
Dividend:
Tack Eq, vettig tanke att sänka Emu lite i mixen när han hojtar :D
Eko: Kul att det uppskattas, intressant tanke där. Skall se vad sista finputsen blir på denna!
Emu: SKall kolla med lågpass. Vad är det för noter som spelas på den? Min gamla följd, men med nytt instrument? Eller har du varit inne och ändrat? :D
Marruschkka:
--- Citat från: equality skrivet 10.01.2010, 01:50:58 ---Låter jättebra! Vilken kanonmix av klassiskt och rock. Gitarren är lysande. Marres "indian"röst gillas också. Har lite svårt för "c'mon" och flåsrösten. Låten håller inte riktigt för sex och en halv minut tycker jag blir liiite segt eller är jag bara stressad? :huh:
--- Slut citat ---
Ha ha..tack Eq..det bor en liten indian i mej..oxå..den här var skoj att waila lite på, efter Divis direktiv då :D
Kanske c´mn och flås skulle ner en aning, till förmån för lite mer bas..?Min tanke här. Sen håller jag med dej om att man kunde fadea ut låten mot slutet..korta ner lite, kaos nästan där.
--- Citat från: Eko skrivet 09.01.2010, 22:57:56 ---Det här är ju bra. Svänger som tusan emellanåt och guran numer perfekt men det är väl inte VG längre va?
Har ett önskemål och det är att din röst får lite mer telefonljud på sig finns väl någon plugg för det - i övrigt inga invändningar. Skönt parti vid 320 förresten.
--- Slut citat ---
Kul att du oxå tycker att det svänger..kanske skulle vara kul med en duett-rap mellan Divi och EMU här..vore kul..jag vet att det diskuterats..time will tell ;) :P
--- Citat från: zorrow skrivet 11.12.2009, 23:05:50 ---Det här skulle vara fint som filmmusik tror jag. Sångaren som kommer in då och då ligger lite längt bak i ljudbilden och kunde vässas till. Ljudbilden blir volymmässigt lite slagig, ibland är basen väääldigt tung och mullrande. Jag lyssnade med nöje måste jag ändå säga. Kul harmonier och många roliga ljud (en del lite plastiga som Uriah skrev). Kör hårt! :rolleyes:
--- Slut citat ---
Tack för omtanken Zorrow..men nu ligger jag ju längre fram i ljudbilden så jag är iaf nöjd nu :D Det är ju en intressant ljudbild här överlag....och allt bättre blir det nu..kul!
Tack även Clemens, Spacetrucker samt Lighthead för god feedback.
Kul projekt det här.
/Marre
hogge:
Oj jäklar.. Här stormar utvecklingen fram verkligen.. Det här gick ju från något jag absolut inte förstod till något jag faktiskt fattar..
Riktigt skönt detta.. Härliga guror och Marres mäktiga sång (i den kommande videon ser jag henne stå & sjunga på en snöklädd bergstopp).
Det har ju nästan blivit en röjar-rökare detta.. Snyggt jobbat av alla inblandade..
Marruschkka:
--- Citat från: hogge skrivet 11.01.2010, 19:50:24 ---Oj jäklar.. Här stormar utvecklingen fram verkligen.. Det här gick ju från något jag absolut inte förstod till något jag faktiskt fattar..
Riktigt skönt detta.. Härliga guror och Marres mäktiga sång (i den kommande videon ser jag henne stå & sjunga på en snöklädd bergstopp).
Det har ju nästan blivit en röjar-rökare detta.. Snyggt jobbat av alla inblandade..
--- Slut citat ---
Röjar-rökare hörde vi..på god väg iaf :D
Tack Hogge, det är på en snötopp jag ofta befinner mej nuförtiden..haha..mycket yla på en del alster, men så är ju beställt..och jag gillar´t :P
Det är väl den där gnuttan same-blod som plockas fram då & då kantänkas!
Nu är det lite småjusteringar kvar ..och hoppas på lite mer rap från en viss herre här.. ;)
/Marre
hogge:
--- Citat från: Marruschkka skrivet 12.01.2010, 09:40:40 ---Tack Hogge, det är på en snötopp jag ofta befinner mej nuförtiden..haha..mycket yla på en del alster, men så är ju beställt..och jag gillar´t :P
Det är väl den där gnuttan same-blod som plockas fram då & då kantänkas!
--- Slut citat ---
Märkligt :blink: men det var precis den bilden jag fick.. Du lyckades uppenbarligen förmedla Ditt samiska arv väl :lol:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida