Forum > Demolåtar

Dividend feat JT och Marruschka - Elegi (piano åt folket)

<< < (7/8) > >>

Dividend:
Tackar för pålitlig kommentar :)

Håller med om att oväntade men sköna saker är bra i musik ;)

SKall kolla pianot och se över sångmelodin...

Tack!

Dividend:
091125kväll

Suttit nån timma till med denna. Lyssna gärna vid behov av självplågeri :lol:

Funkar detta? Eller är det för kaotiskt med alla stämmor, och prylar? Skall jag skala ner eller bygga upp långsammare?
Skall jag kasta in handduken, sadla om och göra electronica istället? :D

Giv mig råd :)

/Per i bumpartagen

Gurano:
Vackert är det, med många fina lågmälda harmonier som tilltalar! Bra utfört sångparti av Marre - det bör kanske oxå på något vis återkomma mot slutet. När du/ni bestämt dig/er för att sista versionen är upplagd så laddar jag ner denna :)

Detta bör i princip ses som klart men jag har några tankar nedan som kan vara intressanta (vad vet jag ;) )

Brytet omedelbart före sångens inträde skulle jag ha gjort lite annorlunda. Brytet är helt tyst vilket gör att jag upplever det som 2 separata stycken - jag skulle ha gjort att de på något sätt hänger ihop, kanske med ett svagt grundljud eller nåt, bara för att det ska ses som ett sammanhängade verk. Sedan tycker jag att Marres första ton bör spelas/komma samtidigt som instrumentens 1a ton - nu är det en liten , medveten, förskjutning. Sedan tycker jag att delayet/studsen på sången är lite för starkt. Studset är nu i princip lika starkt som själva sången, men den bör vara något svagare (tycker jag)

Gurano

Dividend:
Hej Gurano.

Jo det är vettiga synpunkter allihop. Men framförallt stör jag mig på ett parti med en överlagrad stämma på en annan på slutet, den tas nog bort, men skall låta stycket vila några dagar (tror jag).. Kul att det gillas.

Intressanta tankar, ja.

hogge:

--- Citat från: Dividend skrivet 12.11.2009, 11:12:02 ---Skall jag kasta in handduken, sadla om och göra electronica istället? :D

--- Slut citat ---

Jag tycker Du ska satsa på hördröck jag  :P

Näerå.. Jag tycker Du är oerhört kompetent. Tyvärr kan jag ju, som Du vet, inte uttala mig så mycket mer än så eftersom jag inte vet nåt om den här formen av musik..

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion