Forum > Färdiga produktioner

equality & John Dandrea - Silence

<< < (9/13) > >>

Clemens:
Ja den här låten gillar jag mycket..tycker att trummor tillför..tycker du har rätt sound på drumsen nu, men tycker att det borde vara mera flyt..tex att bara låta hh.n gå på i raka fjärdedelar eller oxo en diskret shaker eller dylikt.. för att sen på refrängen gå över på en  mjuk ride..tycker även att virveln stökar om onödigt mycket, annars är instrumenteringen strålande!..sticket är helt underbart, och snyggt med nya stämmor../C

Emulator:
Tyckt till om denna på något annat forum, vidhåller det jag skrev där, fast najs trummor o kör nu då!
(nån trumfill låter liiite off beat?)

(e)quality never goes out of style.

Soloplatta med Martin Gore. ja? Kanske?

Släng på lite jazzig doproslide så tror jag den skulle låta lite åt det hållet. vore nog riktigt bra.

Sångaren har lite stingskt hesaktigt i rösten. Rätt coolt ändå.

bra!

91:an:
När jag hör det nu låter trummisen lite för ambitiös och dominant. Man ska nog undvika/vara mer sparsam med variationer och fills mitt i verserna. Tjejkören (dotter) hade jag inte hört tidigare. Lyckat! Lagom mängd och sitter snyggt i låtens slutskede.

Kornstad:
Var länge sedan jag var inne på forumet nu och det har hunnit hända en del med låten.
Blev mycket skönare känsla med visparna istället.

Riktigt bra stämmor med döttrarna (två?) och man får mersmak.
Elakt att hålla tillbaks dem så mycket, jag blir ju sittandes och vänta på nästa sköna lyft hela tiden.    ;)

Någon som nämnt Martin Gore tidigare och jag kan nog hålla med till viss del, men inte riktigt sätta fingret på vad det är som gör det. Tror det är känslan i låten mer än själva soundet. Counterfeit tror jag skivan heter som jag får kopplingar till. (om jag kommer ihåg namnet rätt)

91:an:
Nu hörde jag nya versionen med de återhållsamma trummorna. Det låter rätt tycker jag, här kommer låten bäst till sin rätt!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion