Forum > Färdiga produktioner
equality & John Dandrea - Silence
stajo:
--- Citat från: equality skrivet 17.11.2009, 06:43:17 ---Al Gore har jag hört talts om men inte M Gore, får checka.
--- Slut citat ---
Martin Gore är den dominerande låtskrivaren i Depeche Mode, han tog över efter att Vince Clark tackade för sig.
Hm jag tror nog det var mest sångrösten och sättet att sjunga på som fick mig att tänka Martin, ganska likt faktiskt nu när jag refreshat mig.
equality:
--- Citat från: 91:an skrivet 14.11.2009, 21:50:21 ---Jag tycker nog man kan ta bort trummorna och ersätta dom mot ett kantslag/visp/hihat eller liknande som slår på endast takt 3 istället för virveln som nu slår p 2:an och 4:an. Det är som att halvera takten som Tokay var inne på.
--- Slut citat ---
Oj! Såg att jag glömde bort att svara, sorry! Du har säkert redan trumkompet i huvudet och det vore ju en nåd att stilla be om att få med dina trummor i låten! :rolleyes: ;)
equality:
--- Citat från: stajo skrivet 17.11.2009, 20:59:05 ---Martin Gore är den dominerande låtskrivaren i Depeche Mode, han tog över efter att Vince Clark tackade för sig.
Hm jag tror nog det var mest sångrösten och sättet att sjunga på som fick mig att tänka Martin, ganska likt faktiskt nu när jag refreshat mig.
--- Slut citat ---
Ok, I see. Tack Staffan!
Harmonica mike:
Tjoho Mikey.
Bra collab här,och en fin låt.Egentligen är det bara anslaget i trummorna som stör mig,samma fenomen uppstår då jag spelar bas till mina krattigt programmerade trummor.
När anslaget på basen träffar exakt vilket händer tre ggr på en låt :D,så klickar det liksom till lite..Samma fenomen här..Kanske dra pytte lite i virveln för lite mänsklightets faktor här och där..
Sidechaina bör ju också funka för att få ett svagare anslag..
Oklanderligt sjunget och lirat,snygg låt också.
Mike
equality:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 18.11.2009, 09:51:52 ---Tjoho Mikey.
Bra collab här,och en fin låt.Egentligen är det bara anslaget i trummorna som stör mig,samma fenomen uppstår då jag spelar bas till mina krattigt programmerade trummor.
När anslaget på basen träffar exakt vilket händer tre ggr på en låt :D,så klickar det liksom till lite..Samma fenomen här..Kanske dra pytte lite i virveln för lite mänsklightets faktor här och där..
Sidechaina bör ju också funka för att få ett svagare anslag..
Oklanderligt sjunget och lirat,snygg låt också.
Mike
--- Slut citat ---
Tjena Micael! Bra synpunkter som alltid! Trumhjälp kan vara på väg. Sidechaining har jag aldrig testat, skulle vara kul.
Hoppas du är ok nu.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida