Forum > Färdiga produktioner

equality & John Dandrea - Silence

<< < (3/13) > >>

asti:
Fin ljudbild du fått till med piano, elpiano och orgel! Tycker elbasen låter bra också!
Sången är tonsäker och snygg, men för uttryckslös i mitt tycke!
Gitarrerna är lite vassa, tror de skulle passa in bättre i det softa om de var helt akustiska. (Antar att du är inspelade både via mik och line?)
Ev. byt dom mot ett mjukt elgitarrplock? Trummorna skulle behöva lite fills eller kanske som någon tyckt - byt till vispar.
Låten som sådan kanske inte behöver ett stick, men lite variation tror jag skulle lyfta (tonartshöjning?  :))
Jag låter väldigt kritisk, men försöker bara vara konstruktiv. Låten är väldigt behaglig och nästan suggestiv att lyssna på
och som sagt, keyboard-arret är jättefint!

martinm:
Snyggt men en aning monotont, ett avvikande stick kanske hade lyft det lite. Det är något svagt klick/knäpp-ljud som jag stör mig på. Verkar ligga på gitarrspåret eftersom det hörs redan i början. Undrar om pianot behövs, hm kanske?

Tokai:
Låter lite som Garfunkel, men som en sömnig kollega till Simon. Märkligt när man hör nån som har engelska som sitt moderspråk så låter det så rätt.
Skön låt. Trummorna ja, kanske halvera vivelkaggeslagen?
Underbart att kunna samarbeta på det här sättet.

91:an:
Jag tycker nog man kan ta bort trummorna och ersätta dom mot ett kantslag/visp/hihat eller liknande som slår på endast takt 3 istället för virveln som nu slår p 2:an och 4:an. Det är som att halvera takten som Tokay var inne på.

Rattlesnake:
Även jag stör mig på trummorna, de är för statiska och låter som gamla tiders trummaskiner.

Stör mig inte på någon autotune, men lite på att sången är lite dov. Jag hade skuret lite i dess bas, och lyft lite till vid 10 kHz.

Skön suggestiv känsla, och gillar slutet med elpiano/orgel. Billy Preston! Snygga effektsvar på "Silence" också.  :)

Smart av dig att lägga upp låtarna på Box.net"! Man kan skriva och lyssna samtidigt och den rullar bara på. Och det går aldrig att bara lyssna en gång... ;)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion