Forum > Färdiga produktioner

equality & John Dandrea - Silence

(1/13) > >>

equality:
LÅTNAMN: Silence
ARTIST/GRUPP: equality & John Dandrea
GENRE: pop
LÅTLÄNGD: 03:37
KOMPOSITÖR: equality & John Dandrea
PRODUCENT: e
MEDVERKANDE: John sjunger, har gjort sångmelodi och text.
INSPELNINGSÅR: 2007-2009
FORMAT: mp3

En singback (trummor, bas, piano och gitarr) som blivit liggande. Jag frågade på Cakewalkforumet och en kille i Maryland ville sjunga in något på denna. Tyvärr tycker jag han använder för mycket auto-tuner. Arrangerade om sången ganska mycket och lade dit orgel och och elpiano. Blev det för mycket? Mixen för tung? Låten för monoton? Tacksam synpunkter inför fortsättningen.  :huh:

Version 091211:

LÄNK: Silence

Avslappnad:
Slickt! :) Detta gillar jag. Lite laid back a la Chris Rea. Rik ljudbild som ändå är återhållen.

Och då till det negativa, trummorna! I mina öron sänker de stämningen med sitt statiska beteende, förekommer inget "schawing" eller motsvarande. Låten gillar jag verkligen men lägg om trummorna till något mer "passande". I mina öron alltså. (kanske vispar skulle hjälpa)

equality:
Jo, förstod att jag inte skulle komma undan med trummorna och de bidrar nog till att det låter omotiverat tugnt. Har lite svårt att bestämma mig också för när och vad orgel/elpiano skall spela. Det ger sig förhoppningsvis. Stort tack JT!

Wernborg:
Lyssnat 10-12 ggr. Gått på repeat här medan jag surftat på annat. Jag tycker mixen är bra och har inget större emot trummorna heller, förutom kantslaget som låter som en metronom i mina öron.

Tycker det händer för lite i kompositionen. Du trillar över i dur på några ställen (refrängen?) men maskerar det väl. Jag tror det blir så pass händelsefattigt pga sångmelodin i refrängen. Versen är bra.

(Man kan nästan höra plåteko på sången och industrislammer a la Depeche på denna...) Remix av Emu?

Dividend:
Gillar detta. Väl använd disposition, och trevlig ljudbild. Och kul med en jänkare som sjunger engelska... ;)

Trummorna störde mig inte på denna lyssning. Lär gå mer gånger här hemma, så tankade ner denna version..

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion