Forum > Demolåtar

Gurano - Running Horses

<< < (2/3) > >>

Kornstad:
Måste varit en grymt skön känsla att kunna greppa brädan igen, även om det känns stelt i armen.
Jag gillar riffet mycket, men ljudbilden är alldeles för grötig för att det skall gå hem riktigt tycker jag.

Rensa upp lite och låt själva riffet bära mer, lite sång på och viola!  ...eller hur stavas det egentligen?

equality:
Gillar det bluesiga riffet, låter nästan som ett munspel. Delayet ger lite The Who- och Baba O'Riley-vibbar. Intressanta harmonier. Kul att spelarmen är igång igen!

Gurano:
Hej.
Nu är stycket lite annorlunda (eller mycket - beror på hur man se det ;) ).

Kornstad: Jo det känns jäkligt bra att nå strängarna igen :). Jag håller med om att ljudbilden är lite grötig - så jag satt och mixtrade lite med det nu. Jag tror att det blev lite bättre - till råga på allt så la jag dit lite saxofon också (vet inte om jag är ute och cyklar, men man måst ju prova).

equality: kul att du gillar det - men nu finns oxå saxblås i stycket - lyssna gärna en gång till och tyck till (nu e de lite annorlunda) :)

Ha det
Gurano

[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/RunningHorses1.mp3[/mp3]

Harmonica mike:
Tjoho Göran.

Det finns en simpel och repetativ basgång till detta..Går du vidare med arret och slänger på sång så kan jag lira lite på nån vecka.
Ingen lust till musik just nu men det kommer väl..

Mike

Gurano:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 10.11.2009, 09:19:49 ---Tjoho Göran.

Det finns en simpel och repetativ basgång till detta..Går du vidare med arret och slänger på sång så kan jag lira lite på nån vecka.
Ingen lust till musik just nu men det kommer väl..

Mike

--- Slut citat ---
Hejsan HM!
Svensk läkarvård är bra. Jag kan nu så smått börja lira gura och du kan snart börja göra musik igen - skönt att höra att du är på bättringsvägen!  :D

Den "bas" jag nu har är bara en tråkig opersonlig vst-bas (i brist på annat) - du är mycket välkommen att lira nåt när du har kraft och lust. Det är bara att säga till!
.... och om någon vill sjunga på stycket så står det vem som helst fritt att hitta på en text och sångmelodi (hör då av er).

Ha det gott
Gurano

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion