Forum > Demolåtar
Gurano - Running Horses
Gurano:
Nu var det dax!
Första försöket att nå strängarna på elguran sedan jag krossade armbågen - och det gick med nöd och näppe :)
FAN va skönt
Detta är ett kort absolut 1:a plojutkast (efter ca 2 timmars lirande) till...ev ingenting...vad säger ni?
Trummorna finns bara med för att jag skulle ha nåt att lira till (ska ev bytas/varieras). Det är oxå lite i otakt/otajt eftersom armen fick böjas mer än jag eg kan för tillfället ;)
Ha det
Gurano
[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/RunningHorses1.mp3[/mp3]
mixuz:
själva riffet är bra.. var ju tvungen att spela det på min egen gitarr :)
Dividend:
Riffet är skitbra. Tankarna går till nån låt om "whisky bars" av the Doors, inte för att den låter så, men en glad men bluesig text av det slaget hade passat. För att vara konstruktiv alltså :)
Lite slarvigt spelat, men god potential här!
Holgers Tröst:
Jag tycker det låter finemang jag! Mycket fint spelat.
Gurano:
Hej och roligt att ni gillar! Man får nog se stycket som lyckat med tanke på att jag bara kan böja armen till 90 grader ;)
Jag förlängde stycket lite grann, ändrade trummorna lite, stramade upp orgeln lite. Så nu är det nog inte lika mycket osynk - men det är en bit kvar till färdig produkt (om någonsin). Ska nog ändra "refrängtrummorna" skulle jag tro.
mixuz: hoppas att du lyckades lira "riffet", för det va inte så särskilt svårt :)
Divid: Vi får se om det blir sång eller inte - har inte riktigt bestämt mig än. Nu är lite av slarvet uppstramat.
Holgers Tröst: Ja man tackar!. Ser att du kommer från Kalmar - det gör jag oxå ;)
Ha det
Gurano
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida