Kontrollrummet

Emser-Evodia

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad emser

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 174
  • The Piano Has Been Drinking, Not Me.
    • Visa profil
LÅTNAMN: Evodia
ARTIST/GRUPP: emser
GENRE: pop?
LÅTLÄNGD: 4.16
KOMPOSITÖR: emser
PRODUCENT: emser
EV. MEDVERKANDE: emser
INSPELNINGSÅR: 2009
FORMAT: mp3


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Först när jag tryckte på play på den här och låten satte igång så tänkte...hmmmm det här låter skumt, det här kan inte bli bra. Sen kommer det in en ganska teatralisk röst och en text som antagligen bara du förstår och jag tänkte att detta kommer aldrig bli bra. Sen kommer refrängen.......och vilken refräng!! Faktiskt den bästa jag hört på länge!! Sen tyckte jag ljudet på låten var skumt, men efter ett par lyssningar så förstår jag att den kan inte låta på nåt annat sätt. Soundet klär låten så att säga. Och den skumma versen känns inte så skum längre utan är ett helt självklart förspel till refrängen. En jäkligt bra låt helt enkelt som kräver ett par lyssningar (iaf för mig) sen e man fast. Ytterligare en låt som åker ner i min KR mapp.

Skitbra.....punkt!!!


Micke


Utloggad emser

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 174
  • The Piano Has Been Drinking, Not Me.
    • Visa profil
Tackar, tackar!

Ja den blev faktiskt som jag tänkte att den skulle bli.
För en gångs skull.

/And


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Vilken låt :wub:

Vilken fin text..och ett fruktat sväng..din röst till denna underbara refräng..och jag är helt såld.

Master-piece..är en av de absolut bästa pop-låtar jag hört här på KR :rolleyes:

Tack för din goda musik Emser, och Stensdotter har så rätt, du är en mästare på det här :D

Evodia ler nog i sin himmel.

/Maria
https://soundcloud.com/tokstollan


Avslappnad

  • Gäst
Rasande najst! Det är sällan du slänger ur dig halvdana proddar och denna gång är inget undantag. Mycket snygg worldmusic med lite indisk kryddning, sången sitter i mina öron som en smäck, det är bara att buga och tacka för denna pärla. :)


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou Emser!
Kul att höra dig här igen!
Som vanligt snyggt komp o skön sång, LIKE IT!
Mixen e dock dragen till spetsen av distgränsen, gör mitt kyssnande till en våghalsig uppgift... skall det dista eller ej? Så lite tebaks på masterspakarna please, yberkomp låter inte så skönt!
Låten och arret o din sång erhåller mina fulla poäng, så fixa till mastern så får den åxå points.

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Bra material och bra sång!

Har du reflekterat på om det låter bättre i din musikdator än i den version som vi hör? Jag saknar inte så lite diskant - kanske är det mp3:an som brister här. Trummorna saknar renhet diskanten swoschar på cymbaler men antar att det är mp3:a som sabbat ljudet.

Skön låt och skön uppbyggnad: En ton - trummor - ren sång - synt i bakgrunden - basen kommer in tillsammans med lite mer trummor. Klockrent!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


asti

  • Gäst
Mycket snygg arr och mix! Det puttrar på i riktig Peter Gabriel-anda och refrängen sitter fint!
Men cymbalslaget som låter som en pisksnärt tycker jag du ska dra ner lite på, den blir lite jobbig,
i alla fall i mina högtalare! Bra låt!
/Asti