Kontrollrummet

Varför kan man inte ladda upp låtar till halvfärdiga demos pss som till färdiga?

gäst · 15 · 3302

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

asti

  • Gäst
Ibland har jag svårt att komma åt min hemsida (som sköts av en annan person) för att lägga upp en halvfärdig låt eller ett utkast där
och sedan skapa en länk därifrån till halvfärdiga demos!
Varför har man inte möjligheten under halvfärdiga demos, som man har under färdiga, att ladda upp låten direkt från sin PC?
Eller är det jag som inte förstått möjligheterna?  :unsure: :)
/Asti


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Tsmalmbe har inte obegränsat serverutrymme. Till halvfärdiga får man fixa serverplats själv. Jag brukar köra www.box.net fungerar jättebra med 2 GB gratis men max 10 MB (tror jag) per fil.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


asti

  • Gäst
Tsmalmbe har inte obegränsat serverutrymme. Till halvfärdiga får man fixa serverplats själv. Jag brukar köra www.box.net fungerar jättebra med 2 GB gratis men max 10 MB (tror jag) per fil.
Det har du förstås rätt i, det skulle väl ta upp lite för mycket diskutrymme på servern! Ska pröva att använda box.net nästa gång! Tack för tipset!
/Asti


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Ibland har jag svårt att komma åt min hemsida (som sköts av en annan person) för att lägga upp en halvfärdig låt eller ett utkast där
och sedan skapa en länk därifrån till halvfärdiga demos!
Varför har man inte möjligheten under halvfärdiga demos, som man har under färdiga, att ladda upp låten direkt från sin PC?
Eller är det jag som inte förstått möjligheterna?  :unsure: :)
/Asti

Hur svårt är det att komma åt hemsidan? Har du ett ftp-program?
Lägg låten i en mapp på hårddisken, starta ftp-programmet, för över låten till servern...
Vad är det som gör det svårt, berätta?

Försök skapa ett smidigt sätt att lägga upp mp3:orna på eget hemsidesutrymme och skapa länk till låten, snälla! Jag brukar ibland hoppa över lyssning då en låt ligger på ett ställe som innebär några till klick med musen. Det är kanske jag som borde ändra mig men jag jag tycker det är så mycket smidigare att kunna koppla på KR:s mp3-spelare till en mp3:a som tillåter att man strömmar. På box.net är man väl tvungen att först gå till en sida, sen klicka för att ladda ner låten till hårddisken, sen klicka för att lyssna? Eller har jag missat något  :wacko:
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


asti

  • Gäst
Ibland har jag svårt att komma åt min hemsida (som sköts av en annan person) för att lägga upp en halvfärdig låt eller ett utkast där
och sedan skapa en länk därifrån till halvfärdiga demos!
Varför har man inte möjligheten under halvfärdiga demos, som man har under färdiga, att ladda upp låten direkt från sin PC?
Eller är det jag som inte förstått möjligheterna?  :unsure: :)
/Asti

Hur svårt är det att komma åt hemsidan? Har du ett ftp-program?
Lägg låten i en mapp på hårddisken, starta ftp-programmet, för över låten till servern...
Vad är det som gör det svårt, berätta?

Försök skapa ett smidigt sätt att lägga upp mp3:orna på eget hemsidesutrymme och skapa länk till låten, snälla! Jag brukar ibland hoppa över lyssning då en låt ligger på ett ställe som innebär några till klick med musen. Det är kanske jag som borde ändra mig men jag jag tycker det är så mycket smidigare att kunna koppla på KR:s mp3-spelare till en mp3:a som tillåter att man strömmar. På box.net är man väl tvungen att först gå till en sida, sen klicka för att ladda ner låten till hårddisken, sen klicka för att lyssna? Eller har jag missat något  :wacko:
Problemet är att jag inte alltid kommer åt hemsidan pga ändrat lösenord eller underhåll. Annars använder jag ftp så som du säger!
Jag har för mig att det är ungefär som du säger på Box.net, men inte att man behöver ladda ner den...? Vissa gånger har jag däremot råkat ut för att datorn hängt sig när jag gått via en länk!
Tycker inte det är så farligt med några extra klick på musen, men däremot om man får andra problem, som t.ex hängningar och tvingas starta om PC:n!
Men visst är det smidigaste att direkt kunna använda mp3-spelaren/playern! Ska försöka fixa det där med hemsidan!
/Asti


freddy

  • Gäst
Ibland har jag svårt att komma åt min hemsida (som sköts av en annan person) för att lägga upp en halvfärdig låt eller ett utkast där
och sedan skapa en länk därifrån till halvfärdiga demos!
Varför har man inte möjligheten under halvfärdiga demos, som man har under färdiga, att ladda upp låten direkt från sin PC?
Eller är det jag som inte förstått möjligheterna?  :unsure: :)
/Asti

Hur svårt är det att komma åt hemsidan? Har du ett ftp-program?
Lägg låten i en mapp på hårddisken, starta ftp-programmet, för över låten till servern...
Vad är det som gör det svårt, berätta?

Försök skapa ett smidigt sätt att lägga upp mp3:orna på eget hemsidesutrymme och skapa länk till låten, snälla! Jag brukar ibland hoppa över lyssning då en låt ligger på ett ställe som innebär några till klick med musen. Det är kanske jag som borde ändra mig men jag jag tycker det är så mycket smidigare att kunna koppla på KR:s mp3-spelare till en mp3:a som tillåter att man strömmar. På box.net är man väl tvungen att först gå till en sida, sen klicka för att ladda ner låten till hårddisken, sen klicka för att lyssna? Eller har jag missat något  :wacko:
Problemet är att jag inte alltid kommer åt hemsidan pga ändrat lösenord eller underhåll. Annars använder jag ftp så som du säger!
Jag har för mig att det är ungefär som du säger på Box.net, men inte att man behöver ladda ner den...? Vissa gånger har jag däremot råkat ut för att datorn hängt sig när jag gått via en länk!
Tycker inte det är så farligt med några extra klick på musen, men däremot om man får andra problem, som t.ex hängningar och tvingas starta om PC:n!
Men visst är det smidigaste att direkt kunna använda mp3-spelaren/playern! Ska försöka fixa det där med hemsidan!
/Asti

Det låter bara konstigt det här asti. Byter lösen? Tycker det borde göras av dig och ingen annan. Som Max säger så borde du uppdatera din sida själv och så. Det är busenkelt, känns som du går en omväg om du skaffar box.net eller liknande? Du har ju en hemsida. :)


asti

  • Gäst
Ibland har jag svårt att komma åt min hemsida (som sköts av en annan person) för att lägga upp en halvfärdig låt eller ett utkast där
och sedan skapa en länk därifrån till halvfärdiga demos!
Varför har man inte möjligheten under halvfärdiga demos, som man har under färdiga, att ladda upp låten direkt från sin PC?
Eller är det jag som inte förstått möjligheterna?  :unsure: :)
/Asti

Hur svårt är det att komma åt hemsidan? Har du ett ftp-program?
Lägg låten i en mapp på hårddisken, starta ftp-programmet, för över låten till servern...
Vad är det som gör det svårt, berätta?

Försök skapa ett smidigt sätt att lägga upp mp3:orna på eget hemsidesutrymme och skapa länk till låten, snälla! Jag brukar ibland hoppa över lyssning då en låt ligger på ett ställe som innebär några till klick med musen. Det är kanske jag som borde ändra mig men jag jag tycker det är så mycket smidigare att kunna koppla på KR:s mp3-spelare till en mp3:a som tillåter att man strömmar. På box.net är man väl tvungen att först gå till en sida, sen klicka för att ladda ner låten till hårddisken, sen klicka för att lyssna? Eller har jag missat något  :wacko:
Problemet är att jag inte alltid kommer åt hemsidan pga ändrat lösenord eller underhåll. Annars använder jag ftp så som du säger!
Jag har för mig att det är ungefär som du säger på Box.net, men inte att man behöver ladda ner den...? Vissa gånger har jag däremot råkat ut för att datorn hängt sig när jag gått via en länk!
Tycker inte det är så farligt med några extra klick på musen, men däremot om man får andra problem, som t.ex hängningar och tvingas starta om PC:n!
Men visst är det smidigaste att direkt kunna använda mp3-spelaren/playern! Ska försöka fixa det där med hemsidan!
/Asti

Det låter bara konstigt det här asti. Byter lösen? Tycker det borde göras av dig och ingen annan. Som Max säger så borde du uppdatera din sida själv och så. Det är busenkelt, känns som du går en omväg om du skaffar box.net eller liknande? Du har ju en hemsida. :)
Det är min son som hjälpt mig med hemsidan, som ligger på en domän han har och ibland när han jobbar med den kommer jag inte åt den!  :)
Men han kommer hem till jul, så då löser det sig nog! Annars får han ingen julöl till maten!  :)
/Asti


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil

Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Om det är hans domän kan du be honom skapa en subdomän till dig. Då borde inte era inloggningar strula
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Eller så skaffa dig ett eget webhotell och domän. 19kr i mån på one.com är ju inte så himla mycket och då ingår domänregistreringen och 3GB utrymme utan trafikbegränsningar. Skaffade mig till Biscuit Barney för några veckor sen och undrar bara varför jag inte gjort detta tidigare  :wacko:  :D


asti

  • Gäst
Om det är hans domän kan du be honom skapa en subdomän till dig. Då borde inte era inloggningar strula

OK, ska föreslå det! Tack!
/Asti


asti

  • Gäst
Eller så skaffa dig ett eget webhotell och domän. 19kr i mån på one.com är ju inte så himla mycket och då ingår domänregistreringen och 3GB utrymme utan trafikbegränsningar. Skaffade mig till Biscuit Barney för några veckor sen och undrar bara varför jag inte gjort detta tidigare  :wacko:  :D

Ja, det skulle man kunna göra enbart för att kunna lägga upp låtar någonstans! En hemsida orkar/klarar jag inte av att sköta.
Förstår inte dom som hinner med att vara aktiva på KR, Studio, Facebook, blogg, twitter och allt vad det heter.......och även uppdatera sin hemsida!
Själv är jag nöjd om jag hinner göra lite låtar och delta i kontrollrummet!  :)
Tack för tipset!
/Asti


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
eller så kan man väl få abbonera på lite utrymme på KR? för 10 kr per månad kanske tsm kan hyra lite större grejs?

Vi har väl debatterat detta tidigare iof. Men jag vidhåller det fiffiga i det. bara utrymme te å börja med.

www.kontrollrummet.com/usernamehere/

sen låtar, kanske en hemsida om man vill, eller flashplayer....eller bara utrymme.
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad tsmalmbe

det är bara att skicka pm så kan man få rättigheter att ladda upp halvfärdiga, kolla faq.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
eller så kan man väl få abbonera på lite utrymme på KR? för 10 kr per månad kanske tsm kan hyra lite större grejs?

Vi har väl debatterat detta tidigare iof. Men jag vidhåller det fiffiga i det. bara utrymme te å börja med.

www.kontrollrummet.com/usernamehere/

sen låtar, kanske en hemsida om man vill, eller flashplayer....eller bara utrymme.



mm, men det ovan vore fint de me ;)
https://soundcloud.com/secondary-protocol