Forum > Demolåtar
Jonte - Make My Day
bjurte:
Som dom flesta har sagt,en riktigt spännande låt.
Hann inte höra första mixen,så jag vet inte om något blev bättre eller sämre,men mixningen känns lite konstig.
Dom andra har varit inne på sången och gurorna,men jag tycker nog att det är basen som stökar till det.
Den är lite för hög,men ändå saknar jag bas.. ;)
Skulle önska mer 'Rumble' ur den fast på lite lägre volym.(Någon som fattar vad jag menar? :huh:)
mahan:
Tjou Jonte!
Liten önskan om att infot i trådbörjan kunde följa KR:s modell... dvs lite mer info om låten vem som jobbat med den o när den kommit till, ja du vet nog... ;)
Sen till låten..
Introt kunde låta lite annorlunda än själva låten på det sättet att man kan urskilja en klar kontrast mellan intro/vers/chorus.
Det som jag gillar mest e delen 1:47 - 2:01, den har en härlig power med internationell stämpel.
Sen delen 2:25 - 2:40 låter lite konstgjord och passar lixåm inte riktigt in i resten av låten.
"Make my day" - delen ät däremot riktigt snygg och passar bra som avslutning till låten.
Men tillbaka till B-delen ännu (2:25-2:40), där skulle en lite lugnare del passa in, en enklare bas och trumkompet kanske halverat.
Mixen gillar jag och sången sitter skönt, bara att försöka få till lite kontrast och skillnad på vers o chorusdelarna!
Bra jobbat! :)
h. johan
MaxB:
Vad bra att du tar dig tid att göra musik Jonte och presentera låtar här på kontrollrummet!
Det uppskattar jag!
Det finns några gitarrer som jag tycker är för dominanta och låter lika högt i ljudbilden hela vägen. Jag vill de ska ha lägre volym då sången är med i alla partier - utom i det tema som hörs vid 50-68 sekunder, senare 110-125 sek samt 165-182 sek.
Jag tror på trummorna och basen som huvudsakliga bärare av bakgrunden då sången är med. Vill du prova att ratta ner volymen på gitarrerna, så att man då man lyssnar hör att de är med men bara då man lyssnar koncentrerat hör exakt vad de spelar? Då tror jag helheten blir mer varierad och resultatet bättre. Det innebär en hel del ändringar på gitarrernas volym i mixen alltså. Jag brukar ibland lyssna på låg volym då jag ställer in balansen på instrumenten i mixen och försöker då få alla instrument att höras då jag koncentrerar mig på ett i taget. Ofta låter det ok på högre volym efter det.
Jonte:
Kul med mycket synpunkter - tack! Jag tar mig en funderare och skruvar lite mer.
/Jonte
Wernborg:
Bra komposition. Lite oväntade stopp och sånt. Det gillar jag.
Gitarrerna låter för mycket hårdrock tycker jag. Har du testat med mindre dist?
Gött!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida