Forum > Demolåtar
Jonte - Make My Day
Jonte:
En äldre låt som legat och väntat på att trimmas, med er hjälp kan det nog bli ännu bättre :)
LÅTNAMN: Make My Day
ARTIST/GRUPP: Jonte
GENRE: Rock
LÅTLÄNGD: 03:58
KOMPOSITÖR: Jonte
PRODUCENT: Jonte
MEDVERKANDE: Jonte
INSPELNINGSÅR: 2007 + 2009
FORMAT: mp3
[mp3=200,20,0,center]http://web.comhem.se/jontewasa2/MakeMyDay.mp3[/mp3]
/Jonte
egghuvud:
Okej ganska bra låt och snygga harmonier. Fick lite "lords of the new church" vibbar eller något åt det hållet.
Mixen låter underlig. Det är för stor skillnad mellan vått och torrt tycker jag. Gitarrerna känns snustorra, trummorna som ett litet rum och sången är i badrummet. Jag skulle nog vilja att alla spelade i samma rum om du fattar vad jag menar. Tycker att det saknas lite reverb på trummorna och sångreverbet fattar jag inte alls. Det låter bara konstigt i mina öron. Det är något med balansen som är svårt att höra. Tyckte först att det var gitarrmixat d v s man hör bara gitarren men det stämmer inte heller. Tror att det är reverbet som ställer till det. :)
hogge:
Det här kan nog bli bra med lite arbete.. Egghuvud vet ju vad han pratar om så sug i Dig..
Jag uttalar mig normalt inte om mixning eftersom det är närmast ett obegripligt ämne för mig, men här får jag i alla fall chansen att upprepa det som jag så många gånger fick höra inledningsvis: Dra ner på reverbet..
Förlåt. Jag vet att Egghuvud redan sagt det, men jag bara måste få säga det också! :lol:
Hur som helst. Låten har potential, men just nu låter det lite som om tre gitarrister står och kör olika låtar. Blir lite rörigt på nåt vis..
jonnerstone:
Helt klart en låt med potential. Gillar harmonier och melodier. Men det känns som om alla beståndsdelar har tilldelats lika mycket utrymme. Du måste ta ett beslut om vad som ska ligga var i mixen. Det blir lixom ett rakt streck nu utan innbördes dynamik. (alltså inget med masterlimitering att göra)
Fundera lite och dra ett varv till med mixen....experimentera med lite olika effekter och reverb. Tänk att på att en sångdubb helst inte ska vara övertydlig. Dubben ska helst ligga under originalet i volym och bara fylla upp och feta till leaden.
Micke
Jonte:
Tack alla för bra kommentarer, ska kika över mixen! Texten är fortfarande "blaj-variant", ska
få den mer varierad också.
/Jonte
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida