Forum > Färdiga produktioner
Folly Teko & Llauma - Gospel of the lamb
Burnin Sven:
Låter fint som bara den men det låter nog mer svensk visa med afrikansk sång tycker jag och det verkar vara en riktigt fruktsam kombination. Helt klart Worldmusik, mer sånt här tack.
Göran
Tokai:
Hade varit så fan så mycket bättre utan det där pianoskolelärearepianot. Finns en del reaggiefeeling här och var också i sångfraseringen. Vore coolt med afrikanska instrument till detta.
Skön, mjuk sång :)
Assar:
Melodin ger mig associationer till Angelique Kidjos tidigare skivor. Inte så konstigt, kanske eftersom hon är från Benin.
Skulle vara ballt att arra upp den där låten som lite delikat afrikansk funkpop ...
:)
ynot:
ibland hör man något som känns ÄKTA..
o det gjorde jag nu ...tackar ,,,
otny
Llauma:
Ni har kanske rätt men som sagt så gjordes pianodelen utan den minsta tanke på att den skulle kombineras med sång, än mindre med afrikansk sång. Den kan kännas lite väl naken men det var aldrig meningen att den skulle vara en radiovänlig låt. Ni har intressanta idéer dock. Jag sitter och testar lite hur det skulle kunna låta. Jag har inte riktigt reggae/funk-kunskaperna som behövs men det verkar kunna bli intressant om man får ihop det.
@ynot
Det är en stor del av vad jag gillar med låten. Den känns inte konstlad eller speciellt genomarbetad utan mer som om jag och sångaren suttit i studion och spelat in 'live'.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida