Kontrollrummet

Lådan - In Love

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Lådan

  • StaySolid
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 930
    • Visa profil
    • Min sida
artist: Lådan (ThomasJ)
år: 07
namn: In love
status: första mix
längd: ca 6 min
.........

Okey, här kommer lite varm mjuk house eller vad man skall kalla det.
Kan väl säga som så att nästan allt är egeninspalat/samplat förutom trummorna och en liten vst.

Vet inte om det är tänkt som dansmusik men smått mysigt tycker jag det är iaf.

Vad tycker ni, går det att lyssna till eller är det helt bortkastat?

Det galna reverbet som ligger över hela låten är en liten miss, råkade hapå det när jag randerade spåret:s
« Senast ändrad: 10.02.2008, 01:25:36 by tsmalmbe »
http://web.me.com/julle128


Utloggad brynolf

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 156
  • Ko
    • Visa profil
Jag tycker snarare det är kall mjuk house. Jag kanske hakar upp mig på hihaten, men den känns lite som att hälla isglass i öronen; mumsigt men gör lite ont innan man vant sig. Med detta ville jag säga att jag gillar hihat-ljudet, men det kan kanske bantas lite på diskant, eller bara sänkas en smula.

Resten av låten är mysig, kanske inte så dansant, men det behöver det ju inte alltid vara. Gillar den där eviga... gitarren, är det va? Och andra ljud som svävar omkring, jorå, mysigt så det förslår!


Utloggad Lådan

  • StaySolid
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 930
    • Visa profil
    • Min sida
Jag tycker snarare det är kall mjuk house. Jag kanske hakar upp mig på hihaten, men den känns lite som att hälla isglass i öronen; mumsigt men gör lite ont innan man vant sig. Med detta ville jag säga att jag gillar hihat-ljudet, men det kan kanske bantas lite på diskant, eller bara sänkas en smula.

Resten av låten är mysig, kanske inte så dansant, men det behöver det ju inte alltid vara. Gillar den där eviga... gitarren, är det va? Och andra ljud som svävar omkring, jorå, mysigt så det förslår!

Trevligt att det gillas!

Ja, mysigt är nog grundordet i detta projekt.
Javist har du rätt i att det är lite gura med osså, haha, drog ett par fingrar över en akustisk sådan som sedan blidde nerpitchat och loopat. Jag är i vanliga fall ingen gitarrspelare men gjorde iaf ett tappert försök.!

Jag vet inte om det hörs så bra men det jag är mest nöjd med är nog den delen när morret/brummet kommerin, det som nästan låter som en katt som spinner. :)
http://web.me.com/julle128


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Sönderkomprimerat, tyvärr. Vasst och otäckt. Inget tryckt nånstans.

Gör om och kom tillbaka!


Utloggad Emil

  • aka Phobos
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 284
  • Maestro
    • Visa profil
Var är basen?  :huh:
Tidigare känd som Phobos på Studios forum.