Forum > Demolåtar
equality - Freeze
asti:
Suggestivt och förtätat! Skulle platsa i t.ex "CSI" som handsken! Ser framför mig hur man skildrar i slow motion hur ett stackars brottsoffer får ett dödligt skott som tränger in i kroppen och påverkar diverse organ på sin väg eller hur någon laboratorietekniker står lutad över ett mikroskop och analyserar bevismaterial medan man får följa ett dramatiskt händelseförlopp! (Har nog sett för mycket på så´nt här! :unsure: :wacko:)
Man får lust att greppa elguran och försöka få till ett "funky groove" eller kanske lägga på en lite "atonal" kör eller blåskomp, som drar ut på tonerna i kontrast till det snabba beatet i övrigt! Risken är nog när man gör sådan här musik att man lägger på för mycket! Det är svårt att höra när det är "klart".
Kanske en gitarr skulle komma in ibland och spela samma tema som pianot för att få lite variation? Eller en entonig stråke som ligger bakom hela tiden och ger lite extra nerv? Nej, nu har jag svamlat klart! :)
/Asti
cykeln:
Skitsnyggt!
Pianofiguren är ju superläcker
Basen funkar till det bra
Trummorna också bra
"Sitaren" gör också sitt - kanske kunde variera något lite
Du har ju ett riktigt dansgolvsgroove som kan hålla på hur länge som helst
Eller ett deckar-serie-tema
Fortsätt för bövelen - en gitarr som spelar ett mottema?
En mörk mansröst - tänk Shaft
Gott!
mixuz:
Man bara väntar på att John McLaughlin ska börja spela på sin elgitar..
mixuz:
Lite gitarrspel i den här stilen &feature=related ;)
mahan:
Tjou BOYS!
Abselut wonderful intro eller mellanlir till nåt större, WOW!
Nu måste ni bara besluta i snabba tag hur detta alster ska fortsätta sin gång. Tycker er nuvarande instats kräver dettä... för det gör jag med. Schyggt jazzigt och lättsinnigt lir nu, så det kan ju bara ledea oss till nåt värkligt lyssningsbart alster! :)
h. johan
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida