Forum > Färdiga produktioner

Eko - Miss You

<< < (8/9) > >>

MaxB:

--- Citat från: Tokai skrivet 25.01.2010, 22:29:46 ---Strålande Elvis! Vem är Anders? Vet bara en här på forumet som har en Elvisröst, MaxB.

--- Slut citat ---

:wub: Tokai då...
Jag är tagen, tack!

Jag gillar rösten Anders har men upplever att låten blir lite lång utan större variationer.

hogge:
Jag gilar ju absolut inte detta och inte heller Elvis i någon större betraktelse.. Även om jag givetvis är imponerad av honom på många sätt, men någon platta har jag aldrig köpt..

MEN oavsett detta så sjunger Du jäkligt bra här.. Det påminner en hel del om Elvis.. Absolut.. Men framförallt låter det bra!!

Eddi:

--- Citat från: hogge skrivet 28.01.2010, 23:52:27 ---Jag gilar ju absolut inte detta och inte heller Elvis i någon större betraktelse.. Även om jag givetvis är imponerad av honom på många sätt, men någon platta har jag aldrig köpt..

MEN oavsett detta så sjunger Du jäkligt bra här.. Det påminner en hel del om Elvis.. Absolut.. Men framförallt låter det bra!!

--- Slut citat ---
:lol: Detta gillar jag inte alls men det låter skitbra - kul att höra Hogge! Nu är det inte jag som sjunger utan Anders men det ska jag framföra att KR´s bästa rocksångare rosar trots viss allergi emot genren.

Tokai:

--- Citat från: hogge skrivet 28.01.2010, 23:52:27 ---Jag gilar ju absolut inte detta och inte heller Elvis i någon större betraktelse.. Även om jag givetvis är imponerad av honom på många sätt, men någon platta har jag aldrig köpt..

--- Slut citat ---

Började skriva en jättelång sak om The Pelvis, men insåg att det behövs en ny tråd, så kortfattat:

Det finns två Elvis i mina öron: rock Elvis och smör Elvis. Den andra kan man utelämna. Och det är kanske den Elvis som hogge relaterar till?
Den första, rock Elvis, kan indelas i 1. före militärtjänstgöringen (50-tal) Jailhousrock, Hound dog. Elvis i sitt esse.
och 2. efter den densamma (60-tal fram till dom katastrofala filminspelningarna)  Stuck on you och några till är justa låtar
+ In the Ghetto, yes!

Lägger till nån timme senare:
Inspelningarna med Sam Phillips icke att förglömma för tusan!
Blue Moon on Kentucky (keep om shining) tror jag den heter.
Höjdare. Elvis som bäst, lite osäker, vek men med tydlig inriktning

Eddi:
NY VERSION 14/2
Jo vi har gjort en effort här och grävt fram midi och audio från gamla PC´n och slängt in i Macen. Tagit bort ackeguran som var hemsk lagt till lite blås och bytt trummor slängt in en D-esser lagt till ännu mer reverb och pitchat lite. Kanske börjar den bli klar för Ålandsbåten nu  :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion