Forum > Färdiga produktioner

Eko - Miss You

<< < (7/9) > >>

Eddi:
Anders är en kompis och finns inte på KR. Kul att du gillar rösten Tokai.

equality:
Jäddrar vilken Elvis-röst!  :D Ligger lite liite off pitch på nåt ställe efter en dryg minut annars jättebra.  De skarpa essen måste du fixa annars blir det jobbigt. Tycker inte jag känner igen den riktigt från november. Oh how I miss you... låter lite dansband på ett bra sätt. Tycker stråkmaskinen sunkar till arret och jag tänker på en Polenfärja på 70-talet med för billigt vodka. Kan du inte ta bort den (ja inte vodkan alltså)? Härlig låt med med ovanliga harmisar som bär ditt signum. Bra!

Eddi:

--- Citat från: equality skrivet 25.01.2010, 23:42:22 ---Jäddrar vilken Elvis-röst!  :D Ligger lite liite off pitch på nåt ställe efter en dryg minut annars jättebra.  De skarpa essen måste du fixa annars blir det jobbigt. Tycker inte jag känner igen den riktigt från november. Oh how I miss you... låter lite dansband på ett bra sätt. Tycker stråkmaskinen sunkar till arret och jag tänker på en Polenfärja på 70-talet med för billigt vodka. Kan du inte ta bort den (ja inte vodkan alltså)? Härlig låt med med ovanliga harmisar som bär ditt signum. Bra!

--- Slut citat ---
Jag var lite rädd för just den här kommentaren - grunden ligger i PC´n som jag pensionerat, rösten kan jag dock fixa till något. Jaja vi får se det blir nog lite förändringar på denna. Jag är förvånad över att fler inte har sagt nåt om rösten - den är ju verkligen specifik - men men folk har väl annat att göra antar jag.

cykeln:
Elvis is alive
sist jag såg honom var på en pub i Bath då han hade sin röda spratteldräkt på sig och hans son skötte det tekniska.
Verkligen bra sång här!
Fina sångmelodier.
Sången har en annan ljudbild ("klarare") än instrumenten som är lite murrigare - gifter sig inte riktigt
Refrängen är ju en höjdare - tycker mej höra den i ett annat arr - mer Motown/Supremes - lite snabbare
Kul!

freddy:
Inte superförtjust i sången faktiskt, den känns lite överdriven för mig. Blir nästan parodisk, vet dock inte varför. Inget Elvis-fan heller kan jag nog tillägga.

Lite inne på cykelns bana dock om mixen, att sången inte riktigt gifter sig i mixen. Sen vill jag tillägga att du bör klippa bort munljud och smack, samt kanske komprimera lite hårdare, alternativt höja upp vissa delar med automationen. För sången försvann nästan på vissa fraseringar, vilket är lite tråkigt. Försök jämna ut lite mer.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion