Kontrollrummet

martinm - aldrig till för mig

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad martinm

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 684
  • What you hear is what you get
    • Visa profil
  • Soundcloud: osbreborn
LÅTNAMN: aldrig till för mig
ARTIST/GRUPP: martinm
GENRE: svenskt
LÅTLÄNGD: 3.15
KOMPOSITÖR: martinm
PRODUCENT: martinm
INSPELNINGSÅR: 2009
FORMAT: mp3

Har gjort några mindre fixar av sången. Kommer inte att göra mer för tillfället och flyttar den till Färdiga demon.
 :P
« Senast ändrad: 07.11.2009, 12:41:25 by martinm »
Mina projekt 'the fat martin' och 'Herr Hundhufvud Metal Orchestra' kan man hitta på Spotify, Youtube o typ alla andra streamingtjänster. Var unik o lyssna idag - nästan ingen annan gör det.


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Riktigt fint detta!
Bra sång och snygga gitarrer
och så har du den där grejen som sticker ut .. mej, mej, mej, mej, mej ...
Låter bra ljudmässigt, bra balans i mixen
Skulle kunna vara en cello eller ensam fiol för att förstärka känslan i texten
men det är bra som det är
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad martinm

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 684
  • What you hear is what you get
    • Visa profil
  • Soundcloud: osbreborn
Tack för det cykeln. En fiol eller cello är nog en bra idé men jag är inte säker på att mina samplade sådana skulle lyfta detta.
 :P
Mina projekt 'the fat martin' och 'Herr Hundhufvud Metal Orchestra' kan man hitta på Spotify, Youtube o typ alla andra streamingtjänster. Var unik o lyssna idag - nästan ingen annan gör det.


Utloggad olofd

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 239
    • Visa profil
Lite raymond och maria stuk på detta.
Skön låt och det låter helt okej.

Skulle vilja höra lite varmare kompression.
Typ 1176 eller la-2a stuk.

Basen är lite okontrollerad.


Utloggad stensdotter

  • Nirvana nästa
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 206
    • Visa profil
    • Stensdotters hemsida
Hej Martinm!

Kul att lyssna på dig igen. Gillar ljudbilden, själva produktionen. Den är liksom kompakt i mitten och känns tight. Fina gitarrer. Det enda jag har lite synpunkter på är sången, det känns lite grann som du sjungit in texten samtidigt som du spelar gitarr. Skulle vilja ha lite mer känsla i nej nej nej-partiet och och du maskerar andningen innan mej mej mej :-) Jag tror du ska våga lägga in lite mer känslor i rösten, måla med större penslar, då kommer den att stå sig finfint ihop med kompet. Just nu känns det lite försiktigt.

MEN (som Tony säger), ett mysigt litet stycke som jag gärna lyssnar på igen :-)
Lyssna på http://www.stensdotter.com


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
Jättemysig låt. gillar också ljudbilden och håller med både cykeln och stensdottern. Så jag har inget direkt att tillföra :). Dock kommer jag definitivt lyssna på den igen.
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Hej
Detta låter bra tycker jag. Har ingen konstruktiv kritik att komma med. Hade du lagt upp den på färdiga direkt så hade jag inte tyckt annorlunda. Jag skull se den som färdig ;)

Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Det är snyggt. Nej-mej-grejen är som cykeln skrev låtens clou och har fina ackordsbyten. Sången lite darrig här och där. Försök få till mer kraft i uttrycket, skulle lyfta mycket. Låter som du sjunger lite motvilligt nu. Bra text, musik och arr.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad martinm

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 684
  • What you hear is what you get
    • Visa profil
  • Soundcloud: osbreborn
Tack alla för de fina kommentarerna och förslagen :). Det verkar som att det främst är sången som behöver ses över. Jag ska ge mig på den en vända till och försöka få in lite mer känsla o mindre darr.
Jättetack! :P
Mina projekt 'the fat martin' och 'Herr Hundhufvud Metal Orchestra' kan man hitta på Spotify, Youtube o typ alla andra streamingtjänster. Var unik o lyssna idag - nästan ingen annan gör det.


Utloggad flabb

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 275
    • Visa profil
Låter bra Martin, fin låt och bra känsla på sången, kanske nån mer tagning som stensdotter skrev så att den sitter?
Det jag hittar som småstör lite är att kompgitarrerna emellanåt inte riktigt spelar exakt liksom, det
blir lite 'stökigt', jag menar inte att det skall vara exakt men det var iaf vad jag kom att tänka på,
jag lyssnar också i lurar så då hörs det mer.



Jag har bytt signatur och kallar mig nu "Mats": http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?action=profile;u=1531


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Det saknas en baston på "vi" strax före slutet. Det var väl det mest konstruktiva jag kunde säga :)
Skön låt med bra spelade gitarrer och ett eget uttryck. Bongos då det är inte samma som trummor lite - kongas skulle sitta fint och förhöja den redan sköna stämningen i låten. Vissa har haft lite invändningar ang. sången och anspänningen och visst det kan man väl hålla med om på vissa delar av låten men för min del duger detta mer än väl.
Rock on Martin
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Lyxvarianten

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 406
    • Visa profil
Jättemysig och härligt producerad tycker jag. Sakna lite kör och TRUMMOR bara:P Nä trummor kan kvitta, men lite stämmor är ju alltid mysigt.)
_____________________________ ___
www.myspace.com/Lyxvarianten


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Hmmm det låter proggigt. Men fint. Tycker basen är lite anonym. Låter inte som att du städat sångspåren ibland så hör man dig smaska lite.


Utloggad martinm

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 684
  • What you hear is what you get
    • Visa profil
  • Soundcloud: osbreborn
Flabb: Ny sångtagning kommer som sagt. Gitarrerna kanske inte är tajta men det får nog duga.

Eko: Baston finns på vi men den är ganska hög och kanske inte uppfattas som basig. Kanske plockar fram skrammellådan o testar lite percussion.

Lyxvarianten: Stämmor, kanske det. Jag tycker det passar att vara lite naket.

Egg: Proggigt, hmmm... Ny sång kommer med mindre smask.

Tack!!! :P
Mina projekt 'the fat martin' och 'Herr Hundhufvud Metal Orchestra' kan man hitta på Spotify, Youtube o typ alla andra streamingtjänster. Var unik o lyssna idag - nästan ingen annan gör det.


Utloggad flabb

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 275
    • Visa profil
ca 1 av 10 hittills tyckte det lät proggigt, så häng inte upp dig på det ;)
Jag har bytt signatur och kallar mig nu "Mats": http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?action=profile;u=1531


Utloggad Lyxvarianten

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 406
    • Visa profil
Visst passar det naket, var inte riktigt så jag mena. 
Jag tycker låten gör sig bra som den är, och den enda kommentaren jag kunde komma på var att kanske styra upp en stämma:)
Kan ju iaf säga att dom första raderna på sången fångar en och gör att man vill fortsätta lyssna. Påminner lite om Curly Sue med Takida faktiskt och den gick det ju bra för.
_____________________________ ___
www.myspace.com/Lyxvarianten


Utloggad Jonte

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 282
    • Visa profil
Bra låt och fint spel! Gitarrljudet är väldigt snyggt.

/Jonte
www.myspace.com/trayloader
www.myspace.com/generlek
www.myspace.com/jonasberglund2


Utloggad martinm

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 684
  • What you hear is what you get
    • Visa profil
  • Soundcloud: osbreborn
Visst passar det naket, var inte riktigt så jag mena. 
Jag tycker låten gör sig bra som den är, och den enda kommentaren jag kunde komma på var att kanske styra upp en stämma:)
Kan ju iaf säga att dom första raderna på sången fångar en och gör att man vill fortsätta lyssna. Påminner lite om Curly Sue med Takida faktiskt och den gick det ju bra för.


Jag är tacksam för alla förslag och har inte förkastat idén med stämmor. Glad att sången fångar dig. Ska kolla upp Curly Sue.

Jonte: Jättetack.
 :P
Mina projekt 'the fat martin' och 'Herr Hundhufvud Metal Orchestra' kan man hitta på Spotify, Youtube o typ alla andra streamingtjänster. Var unik o lyssna idag - nästan ingen annan gör det.


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Härligt okomplicerat "rakt på". Har själv en tendens att gör för mycket så det här uppskattas! :)

Undrar om brustna hjärtan ger oss tid att hänga här? ;-)

/Jocke
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad martinm

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 684
  • What you hear is what you get
    • Visa profil
  • Soundcloud: osbreborn
Härligt okomplicerat "rakt på". Har själv en tendens att gör för mycket så det här uppskattas! :)

Undrar om brustna hjärtan ger oss tid att hänga här? ;-)

/Jocke

Japp, ibland är det skönt när det funkar med enkla arrangemang. Om inte annat så är brustna hjärtan en bra inspiration för texter. Visserligen flera år sen jag råkade ut för något sådant men ändå handlar typ hälften av mina texter om det på ena eller andra sättet. Gäller nog alla låtar överhuvudtaget iofs ;).
Tack. :)
Mina projekt 'the fat martin' och 'Herr Hundhufvud Metal Orchestra' kan man hitta på Spotify, Youtube o typ alla andra streamingtjänster. Var unik o lyssna idag - nästan ingen annan gör det.


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Snygg låt. Gillar speciell basljudet där man liksom hör strängen. Har inte heller direkt någon konstruktiv kritik. Kanske att slutet i dur passade mindre bra till texten, men det är en småsak.


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Inte skall den väl börja med intoning!?  <_<
Jättefint annars!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Bra melodi och fint gitarrspel. Sången är lite för försiktig, nästan blygsam, som andra redan påpekat. Men det går nog att fixa, sjung ut bara, längre toner å så.
Visst kan man tänka sig nåt rytmiskt, kan vara vad som helst, kanske att en av gurorna rytmiserar lite annorlunda?


Utloggad martinm

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 684
  • What you hear is what you get
    • Visa profil
  • Soundcloud: osbreborn
Wernborg: Basljudet är helt OK. Behringer is da shit :lol: Dur kanske är lite fel, ja.

Eq: Jag tycker om intoningen men jag kan ha fel.

Tokai: Jag har testat några vändor till med sången men det blev liksom aldrig bättre. Kanske om ett tag när man har fått distans till låten.

Thanks :rolleyes:
Mina projekt 'the fat martin' och 'Herr Hundhufvud Metal Orchestra' kan man hitta på Spotify, Youtube o typ alla andra streamingtjänster. Var unik o lyssna idag - nästan ingen annan gör det.