Kontrollrummet

OceanMusic & Harmonica Mike - Norrlands Guld

gäst · 24 · 3126

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Avslappnad

  • Gäst
Ett nytt litet samarbete mellan Skärgården och Norrland. Låten gjord av OceanMusic, bilderna tagna av Harmonica Mike.

Låtnamn:Norrlands Guld
Artister: Ocean Music&Harmonica Mike
Kompositör:Jay Thomas, bilder Harmonica Mike
Ev medverkande:
Tillverknings år:2009
Längd: 2.56
Format: wmv/MP3
Status:Färdig låt

Filmen: Norrlands Guld (wmv!)

091014

Ny version av filmen. Smågrejer som blivit åtgärdade och filade på:

Norrlands Guld Edit (wmv!)



Själva låten:

[mp3=200,20,0,center]http://www.oceanmusic.se/files/Norrlands%20Guld.mp3[/mp3]


Fotnot, jag lyckas ta mig tusan inte få ner filstorleken på Quicktime version till mindre än +50Mb i Premiere Elements tyvärr... :(
« Senast ändrad: 14.10.2009, 14:31:34 by Avslappnad »


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Blev lite sugen på en bärs... Skämt åsido, vad det gör att fästa blicken på något vackert till musik! Snygga bildövergångar dessutom. Fina tongångar.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Avslappnad

  • Gäst
Tack equality! :)

Det är helt ok att ta en pilsner när du tittar på filmen. ;)


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Ohyggligt vackert..man måste ju åka dit :wub:

Musiken till passar jättefint :P

/Marr
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjena.

Kul att du slängde upp den,musiken och bilderna sitter gjutna  :)

Jag skriver in var bilderna kommer från så forumarna får lite info:

Första bilden tog jag i försomras nedanför Stora sjöfallet i Storasjöfallets Nationalpark.
Andra bilden är en bit efter vägen mot Ritsem,Sourva dammens magasin skymtar i förgrunden.
Tredje bilden är Storforsen som ligger i Piteälven,cirkus fyra mil norr om Älvsbyn.
Fjärde bilden har min kvinna målat,Eva Winnerskog.Vyn är tagen från tomten där vi har stugan en disig vårdag
Femte bilden är tagen från sommarstuge tomten en kväll i slutet på Juli nu i år..
Sjätte bilden är återigen Stora sjöfallet utan in zoomning.
Sjunde bilden är delar av Sourva magasinet taget från Ritsem hållet,två mil nedanför Ritsem cirkus - längst bort i bilden ligger Stora sjöfallet...Bilden lutar lite,tror jag hade fått mig en virre där  :D
Åttonde bilden,också delar av sourva magasinet.
Nionde bilden,från Padjelantas nationalpark.Fotad 1983 och målad i akryl av mig för 3 år sedan.
Tionde bilden samma,dålig upplösning tyvärr,så detaljerna framgår inte riktigt - den är finare i verkligheten.Många bud på den tavlan kan jag lova,men nej - den är inte till salu  :)
Elfte bilden,tagen från glasverandan på baksidan av sommarstugan midsommarafton 2008.Så vackert kan det se ut där..

Det var det hela.

Mike


Utloggad max

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 347
    • Visa profil
Fin musik och härliga bilder, väldigt imponerande med de målade bilderna!
Tyvärr så hackade filmen lite grand för mig, kan vara så att det var min uppspelning som är knasig..
Annars tycker jag att musiken och bilderna passade väldigt bra ihop :)


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Strålande av er!
Fan vad Sverige är fint!

Man kan ju hoppas att fler KR-medlemmar gör liknande från resten av Norden. Skulle va kul att se hur några till på forumet har det. Hmmmm - man skulle kanske själv göra ett tonsatt bildspel från stugan med fokus på Roslagens norra skärgård - man blir i alla fall inspirerad!

Tack för trevlig musik OM och kul att se hur du har det i norr HM - inte illa!

Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Avslappnad

  • Gäst
Ohyggligt vackert..man måste ju åka dit :wub:

Musiken till passar jättefint :P

/Marr


Tack Marr! :) Javisst är det bedövande vackert och jag är nog på G dit upp nästa sommar eller något. :)
Tjena.

Kul att du slängde upp den,musiken och bilderna sitter gjutna  :)

Jag skriver in var bilderna kommer från så forumarna får lite info:

Första bilden tog jag i försomras nedanför Stora sjöfallet i Storasjöfallets Nationalpark.
Andra bilden är en bit efter vägen mot Ritsem,Sourva dammens magasin skymtar i förgrunden.
Tredje bilden är Storforsen som ligger i Piteälven,cirkus fyra mil norr om Älvsbyn.
Fjärde bilden har min kvinna målat,Eva Winnerskog.Vyn är tagen från tomten där vi har stugan en disig vårdag
Femte bilden är tagen från sommarstuge tomten en kväll i slutet på Juli nu i år..
Sjätte bilden är återigen Stora sjöfallet utan in zoomning.
Sjunde bilden är delar av Sourva magasinet taget från Ritsem hållet,två mil nedanför Ritsem cirkus - längst bort i bilden ligger Stora sjöfallet...Bilden lutar lite,tror jag hade fått mig en virre där  :D
Åttonde bilden,också delar av sourva magasinet.
Nionde bilden,från Padjelantas nationalpark.Fotad 1983 och målad i akryl av mig för 3 år sedan.
Tionde bilden samma,dålig upplösning tyvärr,så detaljerna framgår inte riktigt - den är finare i verkligheten.Många bud på den tavlan kan jag lova,men nej - den är inte till salu  :)
Elfte bilden,tagen från glasverandan på baksidan av sommarstugan midsommarafton 2008.Så vackert kan det se ut där..

Det var det hela.

Mike


Tack så hemskt mycket själv! :) Både för bilderna och beskrivningen av dem.  :wub: Som skrivet ovan, bedövande vackert!

Fin musik och härliga bilder, väldigt imponerande med de målade bilderna!
Tyvärr så hackade filmen lite grand för mig, kan vara så att det var min uppspelning som är knasig..
Annars tycker jag att musiken och bilderna passade väldigt bra ihop :)

Tack Max! :) Tråkigt med hackandet men jag misstänker din uppspelning, även om servern kan knasa ibland.

Strålande av er!
Fan vad Sverige är fint!

Man kan ju hoppas att fler KR-medlemmar gör liknande från resten av Norden. Skulle va kul att se hur några till på forumet har det. Hmmmm - man skulle kanske själv göra ett tonsatt bildspel från stugan med fokus på Roslagens norra skärgård - man blir i alla fall inspirerad!

Tack för trevlig musik OM och kul att se hur du har det i norr HM - inte illa!

Gurano

Tack Gurano! :) Vilket bra förslag du kommer med! Bildspel från KR'arnas hemorter i hela Norden! Det känns hur spännande som helst! Kanske ett festivalförslag?


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Får kolla på filmen senare... Musiken låter iallafall genomtrevlig. Lite japansk i uttrycket... men blir mer norrländsk senare. Äh, jag laddar ner filmen istället
https://soundcloud.com/user7789882


Avslappnad

  • Gäst
Får kolla på filmen senare... Musiken låter iallafall genomtrevlig. Lite japansk i uttrycket... men blir mer norrländsk senare. Äh, jag laddar ner filmen istället


Tack Divi! :) Japanskt, mja inte alls främmande för den tanken men det blev ändå Norrländskt med filmen tycker jag själv.


Utloggad Kon-Trollet

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 479
  • - ljudgud -
    • Visa profil
grrr - laddade ner filmen, men datorn stört-dök direkt när jag klickade igång den...bootade om...testade igen..datorn kraschade igen....törs inte en gång till - jobbdatorn är ju inte avsedd för att sitta å surra på KR..  :o men musiken är ju fiiin... B)



Avslappnad

  • Gäst
Tack Kon-Trollet! :) Men rackarns trist att datorn kraschade.  :angry: Då gick du miste om minst hälften av upplevelsen... :(


Utloggad Kon-Trollet

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 479
  • - ljudgud -
    • Visa profil
fiifig som jag är så testade jag att öppna filen i windows movie maker, och se ! det gick - maffig natur må jag säga - och tjusig konst !


Avslappnad

  • Gäst
Kon-Trollet, vilken tur! :) Kul att du gillar helheten! :)

Nu finns det dessutom en ny version av härligheten då även film kan behöva putsas till lite. Några petitesser har blivit åtgärdade i denna version: Norrlands Guld Edit


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Men se herrarna har minsan fått pusselbitarna på plats nu.
Jag ser och njuter samtidigt som ja avnjuter en musikalisk resa i Kinaland och Sverige samtidigt.

Det är så här man ska njuta av Norrlands Guld!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Avslappnad

  • Gäst
Men se herrarna har minsan fått pusselbitarna på plats nu.
Jag ser och njuter samtidigt som ja avnjuter en musikalisk resa i Kinaland och Sverige samtidigt.

Det är så här man ska njuta av Norrlands Guld!

Tack MaxB! :)

Hmm, måste ta mig en allvarlig funderare över den däringa kinesen... ;)


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Folk med sådana vyer borede få betala extraskatt. Snygga bilder snyggt spelat även om jag har lite invändningar mot den där melodikan i mitten - låter för mycket hemkört men det passar ju ihop med Norrland kanske :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Dom betalar redan extraskatt - kommunalskatten är antagligen högre.
Bra, snyggt och vilsamt naturstycke detta.
Musik och bild funkar bra ihop - kul med tavlorna!
Nu är vi alltså uppe i tre sorters Norrlands Guld.
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Avslappnad

  • Gäst
Folk med sådana vyer borede få betala extraskatt. Snygga bilder snyggt spelat även om jag har lite invändningar mot den där melodikan i mitten - låter för mycket hemkört men det passar ju ihop med Norrland kanske :D


Tack Eko! :) Angående vyerna får jag nog be HM svara för dem. ;) 

Melodikan är enligt GPO en klarinett men jag har tänkt samma tanke, låter väldigt mycket som en melodika.

Dom betalar redan extraskatt - kommunalskatten är antagligen högre.
Bra, snyggt och vilsamt naturstycke detta.
Musik och bild funkar bra ihop - kul med tavlorna!
Nu är vi alltså uppe i tre sorters Norrlands Guld.

Tack cykeln! :) Två känner jag till, den flytande och denna, men den tredje? ;)


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Tack cykeln!  Två känner jag till, den flytande och denna, men den tredje?

säker på att Mikael vet vad jag menar - vi har det här också så det är inte bara norrländskt
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou Grabbar!
Det var ju ett snyggt samarbete detta, synd att jag inte fick musiken påkopplad på bildspelet. Tror att dom kompletterar varann förträffligt!
Måste ju dra mig upp till HM:s betesmarker i nästa efter att ha kollat bildkollaget, snyyggt!
OCh musiken då, ja den e ju som gjord för bilderna. Porlet av lilla bäcken försviner lite tidigt, och varför kunde den inte följa med ut på bildpromenaden, alla bilder har ju nånsorts påminnelse om vatten.

Mycket känslofullt musik- o bildreportage! :)

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Avslappnad

  • Gäst
Hallå Mahan! Tack för lyssning och återkoppling! :)

Sitter och hoppas på att lite fler gör hembygdsreportage till antingen bildspel eller stillsamma filmer a la Kon-Trollet.  B)


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Skitsnyggt med bilderna till musiken!

Mike jag kanske tar mig upp till norrland nästa sommar! Då borde vi träffas :)

Skitbra!
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Vilka vyer! Härligt.

Blir lite inspirerad att göra ett collage själv.....