Forum > Demolåtar
Cykeln - Morning Area
equality:
Geografiskt vet jag inte riktigt vart du tar med oss här. Det låter som amerikanska islommar i början med lägerelden i vildmarken men sedan mer åt Bali(?)
Ganska mysigt stycke som tuffar på med sitt ljudkollage i Bolerostil.
asti:
Spännande ljud, som kanske skulle byggts upp successivt eller fått varsin del i stycket!
Nu blir det lite rörigt! Det är faktiskt fascinerande hur mycket ljud man har tillgång till
och som man tyvärr antagligen inte kommer att upptäcka! :wacko:
Tycker också det är kul att göra något sådant här ljudkollage ibland som omväxling till
de traditionella låtar man vanligtvis sysslar med. Det ger ofta uppslag och idéer och man
hittar spännande instrument/ljud.
Trummorna kunde gärna byggts på successivt i låten för att "stegra" intensiteten!
/Asti
MaxB:
Kul att du hittat ljuden. Nu är de många och samtidiga och en trumloop i bakgrunden ger sig inte. Så här upplever jag inte att det är spännande
De här ljuden tror jag bli bra om du använder i flera låtar! Börja inspireras av dem och gör låtar eller dispositioner där du vet att en del av dessa ljud passar in i helheten. Använd med måtta!
Tokai:
vargen där i början påminner om en Lennon låt.
Vad är det här? Varg-Olles polska?
Kul lekstuga. Problemet när man har en massa syntljud att tillgå är att det blir lite för mycket av det goda, särskilt när man nyss har upptäckt dessa klangers värld. Det blir lätt en sammelsurium av olika ljud och stilar; här blandas orientaliskt och nordiskt, vilket i sig är rätt så intressant men känns lite för tillfälligt. Har man ingen riktig uppgjord plan för hur man vill presentera sitt alster kan det låta så här.
Men friskt vågat, hälften vunnet.
Och jag är också en syntnovis. Hoppas jag får modet att testa som du! :)
Eddi:
Nu har det gått en stund sedan jag lyssnade men jag gillar verkligen det här exprimentet Stefan. Första halvan lät riktigt bra och innovativt. Riktigt skönt att höra hur du mejslar fram dina inneboende harmonier - jag känner igen mycket fast ändå inte om du förstår vad jag menar. Hör gärna mer av dessa appliceringar av synthljud. Jag har inga råd hur du ska gå vidare med just denna dock - gillar bara rätt och slätt.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida