Forum > Demolåtar

Cykeln - Got

<< < (2/5) > >>

Eddi:
Jag kan lugna dig med att säga att det här en en genuin Stefanlåt. Du ville att jag skulle sjunga i alla fall en del av den men jag tyckte då och tycker fortfarande att du gör den absolut bäst. Tycker att denna låter kanon som den är och jag har inte petat i texten alls. Jag tycker det är en rolig låt som du sätter på ditt speciella vis Bra!
Det här med att vara två personligheter trior jag inte är några som helst problen med regelmässigt om man är en konstellation vilket The Real Ruff Racons var/är- Snart kommer en ny mix av TRRR vad gäller Saddle Withe Horses med ny sång från Stefan och bas av MaxB.
Eko

asti:
Om du hade micken vänd mot väggen kunde den kanske varit med i Wall of Sound-festivalen....?  :unsure: :)

Avslappnad:
Denna gör mig något förvirrad... Det känns som om sången och kompet kommer från två olika sammanhang, jag får då inte ihop det. Möjligen för att det är söndag och molnigt men så är det. Det kanske handlar om att låten är lite för Avant-Garde för min smak?

cykeln:
asti
Tack, vad kul att du gillar den!
OK ska kolla kören och diskanten - tack för påpekande
EAK8? Nej denna text har jag ju skrivit själv  :blink: :wacko: :D

ydderF
Kul att du diggar !
Yes just Searchers fast med Lennon-stuk (försök till)
Tack kapellmästarn - det värmer i denna kyliga dag  :)

Eko
Ja just så var det - men den kunde nog blivit ball med din röst här och där
Du kan ha rätt i det där med konstellation
Väntar med spänning på den nya mixen - säg till om det ska sjungas om
Tack!

asti
Just det - eg hade alltså alla min låtar platsat i den  :D

Avslappnad
OK
Kompet är tänkt att illustrera textens innehåll - någon på väg mot ett nervöst sammanbrott - suicid-tankar
men också att försöka vidga musikaliska vyer
Tack för lyssning och kommentar!

equality:
Needles and pinsah?  :P
Underbart. Arret är skönt fantasifullt och där gillade jag bäst de arabiska violinerna och pianot, särskilt det helt "omotiverade" arpeggiot på slutet.  :lol: Samma tilltalande kaos som i den mäktiga Osynlig blues. Här finns nåt som jag lystrar extra till i din omfattande produktion.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion