Forum > Färdiga produktioner

Boxcutter - The Battle

(1/2) > >>

Boxcutter:
LÅTNAMN: The Battle
ARTIST/GRUPP: Boxcutter
GENRE: Klassiskt/Filmmusik
LÅTLÄNGD: 4.06
KOMPOSITÖR: Boxcutter
PRODUCENT: Boxcutter
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: mp3
OMSLAG:

Ett något äldre stycke som jag lägger upp för att få lite mer grejer under mina demos.
Varierande orkesterstycke i moll.

All kritik välkomnas!

mahan:
Ojj ojj oj !
Du ger då inget utrymme för kritik, finns ju abselut inget att såga på. Ett kolofenomenalt vackert stycke som du skruvat ihop. Är du proffs på denna front, tycker detta verk redan borde finnas på filmduken.
Härliga harmonier, sköna variationer från forte till pianissimo. Jag är ju ingen kunnare på sådan musik men kan bara lyfta på hatten åt arret, vilken snygg orkestrering, snyggt lirat och som pricken på i:t en mycket proffsig mixning med en dynamik som heter duga!
O stämningen då, den får ju lilla nackhåren att resa sig.... nu tar mina ord slut, JÄTTEBRA JOBBAT! :)

H.  JOHAN

Dividend:
Hej!

Lyssnade några sekunder och det lät lovande. Jag laddade hem låten (om det är ok?) för mer genomtänkt kommentar senare. :)

(Sitter med uselt mobilt bredband som itne tillåter streaming för tillfället.)

Marruschkka:
Det här är ju mycket vackert..och det händer mycket i detta stycke :P

Väldigt filmiskt..ser scenarion framför mej här..nåt slags "efter-striden" i början, ackompanjerade av percussiondrillar..speciellt från 1:30-2:41..en stilla ocean..för att sen avlösas av ett skyndande stråk..känns lite slaviskt detta parti..speciellt från 3:20..där tempot drivs upp..mot lite underfundiga och lätta toner..och mot en fin final :rolleyes:

Väldigt bra är detta.

Vem är Malin? ;)

/Marre

Dividend:
Låtit din låt gå ett antal gånger i min spelningslista här.

Jag tycker det är väl använd instrumentering, överlag bra sammansatta partier, genomtänkt och melodiskt.

Som stämningsförstärkare i en film (kanske ett slag på krigsfältet :) ) hade det funkat som det är...

Om du vill utveckla det vidare, och vill ha råd om det, får jag tänka ett tag till på ett svar.. Men det är inte alls nödvändigt, tycker jag.

Jättebra!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion