najs chill....jag skulle lagt basen ungefär som blåset som kommer in vid 2.20 - lite funky soul typ för att bryta av snyggt mot det softade soundet...(men det är ju min högst personliga tolkning) 
Tack Kon-Trollet!

Din idé är bra men mina fingrar är inte flinka, än.
HM fixar säkert en bas till detta. Ska kolla lite hemma själv, vore kul. Låter verkligen najs, modernt och coolt!
Tack Equality!

Kul att du använder "modernt och coolt", då har jag lyckats.

Tjoho Jay.
Ja vad fanken,rätt softad och skön dänga detta..Lite småjazzigt så där.Suttit och letat med basen,nåt skall jag väl kunna få till 
Tvekar mellan stadigt och lugnt lir,alternativt utflippat..Gör en test så får du höra..
Edit: Nja,jag tog mig nog vatten över huvudet..Suttit och gnetat i en timme och jag tycker det vill sig inte riktigt..Förmodligen mera åt Wernis träskmarker detta..Jag trivs ju bäst runt Louisiana som du vet 
Jag försökte dock,men sorry - jag går bet 
Mike
Tack Mike!

Det är ingen fara, tänkte lägga bas själv men lite mer vandrande än den som ligger. Som pianist hittar jag fortfarande inte tonerna bland alla banden och måste treva mig fram och det ger inte direkt något flyt...
Hello!
Coolt stycke...
kanske skulle passa med en bandlös "fusionbas " till detta ? /c
Tack Clemens!

Fretless är da shit. Dock råkar jag inte äga en sådan, kanske blir en mjukis istället då jag ändå har en tanke kring basfiguren.
Tack alla, fortsättning följer...