Kontrollrummet

Cubase 5 litet problem

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Larsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 169
    • Visa profil
    • Larsson´s Musik
hej
har ett litet men störigt problem med cubase
quantisize midi fönstret lägger sig så att man inte kan komma åt listen & flytta eller ändra inställningar för
fönstret.. det är dessutom inställt på always on top nu..vilket gör det ännu mer i vägen
någon som vet hur jag kan fixa detta?

det ser alltså ut så här:
http://www.soundclick.com/bands/page_music.cfm?bandID=122284


Utloggad Boxcutter

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 140
    • Visa profil
Testa att ändra upplösning i windows eller något. Om du har en till skärm kan du koppla i den och utöka skrivbordet till den och dra så att den skärmen befinner sig "ovanför" din andra skärm, så kanske du kan komma åt fönsterlisten. Sjukt att windows fortfarande har såna här problem...


Utloggad Larsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 169
    • Visa profil
    • Larsson´s Musik
jag har testat att ändra upplösning, men midifönstret lägger sig på samma ställe ändå!
ideen om att ha utökatskrivbord ovanpå kan vara räddningen ,ska testa om det inte löst sig
på ett smidigare sätt innan!

tack för bra tips!
:)
http://www.soundclick.com/bands/page_music.cfm?bandID=122284


Utloggad tsmalmbe

Moving a window with your keyboard.

To move a window with your keyboard:

    * Hold down the Alt key.
    * Press Spacebar.
    * Press M (Move).
    * A 4-headed arrow will appear. When it does, use your arrow keys to move the outline of the window.
    * When you are happy with its position, press Enter.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Boxcutter

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 140
    • Visa profil
Moving a window with your keyboard.

To move a window with your keyboard:

    * Hold down the Alt key.
    * Press Spacebar.
    * Press M (Move).
    * A 4-headed arrow will appear. When it does, use your arrow keys to move the outline of the window.
    * When you are happy with its position, press Enter.


Haha jag har använt windows i 17 år och ALLTID undrat varför det, när man trycker på "flytta" och det kommer upp en 4-headed arrow, inte går att flytta på fönstret! Men jag har ju givetvis bara försökt att dra med musen. Jag antog att det bara var någon evigt medhängande bugg, men man ska ju tydligen flytta med pilarna! Jag märkte också att om man väljer "flytta" och sen trycker på en pil, och sedan rör musen så följer fönstret med! Det hade jag haft nytta av många gånger förr i tiden när jag tappade bort fönster på skärmar som inte fanns osv. Att köra alt+space och sen trycka på M är dock inte säkert ifall det fungerar för fönster i cubase. Det här är en stor dag.
« Senast ändrad: 04.11.2009, 16:21:32 by Boxcutter »


Utloggad Larsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 169
    • Visa profil
    • Larsson´s Musik
nä.. alt+space+m funkade inte i cubase
tack för tipset iaf! :)
http://www.soundclick.com/bands/page_music.cfm?bandID=122284