Forum > Färdiga produktioner
ydderF - Just A Dobro
mahan:
Tjou Freddy!
Fortfarande lika ordlös som vid alla av dina låtar, vid såna små tillfällen e det just som jag sätter mina intrument på försäljning! :rolleyes:
Allt vad Ydderf rör vid blir till guld i mina öron. Mycket mångsidig man som är både kyndig mangesidig og meget troesam mester på musikalsk oppfinnelse! En go fortsättelse önsker deg Obbnäsgubben ved navn JOHAN! :)
ydderF:
Ojojojj... Vad ska jag säga Johan....
Tusen hjertelig takk!! Som vi säger på norska.
Det är väl kanske något av det bästa skrytet jag har fått..
Vad roligt at folk här gillar såna här lita udda saker.
Jag har en känsla av att på andra forums, (utom ett dobroforum, såklart )
så hade folk couldn't care less..
Jag är lite rörd, helt enkelt.. Takk :)
jugas:
här kan vi snacka Country & Eastern.... :D
riktigt flott musik må jag säga...groovig hybridmusik i bästa bemärkelse...dobrospel i mästarklass!!
gillar den improvisatoriska känslan/formen...
apropå dobrolirare...känner du till Bob Brozman...en amerikan bosatt på hawaii som väl spelar på det mesta som går at slida...
det finns ju några slidelirare i indien också...Debashish Bhattacharya t ex har fått mycket skryt för sitt nya album....
finns även en svensk, Göran Wennerbrandt som inte är så känd men som gjort en del fina grejer på Opus3 records...dels i samarbete med Eric Bibb dels med ett projekt under namnet Tiny Island...
spelade du på Bardöla...??
MaxB:
Tackj jugas för tipset om den indiske slidespelaren, ska snarast lyssna på spotify!
Länk jag hoppas fungerar för alla som vill höra hur dobrospelet i Union Station kan låta och som har tillgång till Spotify. Den liveplattan gillar jag mycket. Ljudet är bra spelet och sången likaså!
ydderF, känner du fler än du som använder ebow på dobro? Jag har aldrig hört någon annan som kommit på att göra det. Din gitarr låter som om man spelar på en såg! Kul med nya idéer.
ydderF:
Jugas, hur visste du att jag spelade på Bardöla???????????? :)
Wow.... Ja, jag vet vem Bob Brozman är. Han er helt okej, men han spelar vel mer Weissenborn och Tricone gittarer, tror jag.
Maxb, nej jag har inte hört nån använda ebow på dobro för.
Vet inte om du har sett min Youtube video, men här är en link.
http://www.youtube.com/watch?v=93zqsh77U8A
Den skal jag spela på en gig ikväll faktisk. Blir skoj :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida