Forum > Färdiga produktioner
ydderF - Just A Dobro
ydderF:
NAMN:Just A Dobro
ARTIST/GRUPP: ydderF
GENRE: unknown
LÅTLÄNGD: detta är ingen låt ;)
KOMPOSITÖR: ydderF
PRODUCENT: ydderF
EV. MEDVERKANDE: ydderF och en dobro
INSPELNINGSÅR: 2007
FORMAT: mp3
Jag skrev i en tråd att kanske all instrumenten borda bytas ut med en banjo? Det var självklart en joke ;)
Men när jag tänkte efter, så har jag ju gjort en sådan typ innspelning ( flera faktisk ) där jag brukar bara ett instrument till allt.
Det låter ju inte Britney Spears såklart, men ett lite anorlunda sound blir det.
Jag har använt min dobro på alla spåren här.
Först ett som jag dunkade bak på instrumentet för att få baskagga,
så tog jeg ett plekter och lagade ett hihat spår ved å raspe på soundscreenet.
( dobro har två såkallad soundscreens som sitter på var sid sida av strängarna mot halsen.)
Så slog jag sliden på metallet som blev skarptrumman.
Då hadde jag ett komp jag kunde spela efter. Roligt var det, kanske inte så roligt att lyssna på? :rolleyes: ;)
Anyways, tänkte att det var dags att "put the money where my mouth is", så jag la upp den så ni får höra.
Harmonica mike:
Tjoho Freddy.
Noterar din ökande närvaro i andra trådar och det glädjer mig.Man kan ju alltid prova med några fläskben,ja du fattar nog då du läst Flabbens tråd :D
Den här då:
Ja svag som jag är för dobro,så blir det svårt att säga nåt annat än att jag gillar det.Polarn min har en mera plåtliknande dobro(70-talare) som trakteras väl mellan varven..Vi har haft svårt att få till ett bra inspelningsljud,men det är löst nu.Vi kör ju mest blåbaserat på den,av naturliga skäl då.Tycker den gör sig gjutet till den musiken också och inte bara "häst jazz" :P :lol:
Drog på lite Thoots lir på munspelet,men njäe..Denna skall vara som den är.Skitgrymt inspelat/lirat.
Mike
Avslappnad:
Kjempegod! :) Underbar "ranch-musik2. Bra komposition, bra spel och mycket bra ljud. Snygga kontraster, sitter helt enkelt som en räkmössa! :)
Och jag hoppas att inte blir "skjuten" när jag säger att detta med en ambient bakgrund, kunde vara intressant... ;)
ydderF:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 30.10.2009, 09:45:44 ---Tjoho Freddy.
Noterar din ökande närvaro i andra trådar och det glädjer mig.Man kan ju alltid prova med några fläskben,ja du fattar nog då du läst Flabbens tråd :D
--- Slut citat ---
Tjoho, Mike-bro :)
jag måste få be om litt ursäkt, eller lite extra tålamod från dig och andra på det här forumet.
Eftersom jag jobbar som heltids musikant, så betyder det at man spelar på och menar om andras plattor och sånger hela tiden..
Och jag älskar det, men när jag har fri och hänger här på KR, så är det skönt att få spela sin egen musik..
Så please believe me, jag lyssnar på andras trådar när jag kan och orkar. ;)
I höst är jag med på två plattor som har blivit sluppit i Norge, och nu är det turne..
I dag ska jag til Geilo, långt uppe i fjellen i Norge.
Äsch, är inte speciellt fortjust i snö och skidor.. :rolleyes:
Vi hörs :)
jonnerstone:
oh brother where art thou :D
Nice
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida